Otkup automobila je sve popularnija grana poslovanja na prostoru Srbije. Ona može biti veoma unosan posao, ali ne posao od kog se može očekivati laka zarada. Svaki korak se mora isplanirati ili pak sa druge strane instinktivno pokrenuti, a zatim još više uložiti u njegovu realizaciju. To je posao koji poseduje određena pravila, a oni najbrži sa ponudom, osećajem i dobrom pozicijom zarađuju.

Otkup polovnih automobila je posao koji nikada ne miruje, a ako neko to zna, onda znaju agencije koje se bave otkupom kao što je to agencija: http://otkupautomobila.rs/ koja je i bila važan sagovornik za pronicanje u srž samog posla.

Upravo oni su uputili u to da je otkup polovnjaka posao koji zavisi od obrtanja novca, ali na onaj pravi, fer način, sa fer zaradom koja će biti dovoljna da se uloži u neki novi polovni automobil i da se ponovo iskoristi. Konstantno ulaganje ne znači konstantnu dobit, ali ulaganje uz učenje i sticanje iskustva skoro sigurno garantuje uspeh. Međutim, nije dovoljno samo uložiti novac, poslovanje sa polovnim automobilima je stvoreno za one koji imaju dara za pregovaranje, cenkanje ali i nos da prepoznaju pravu stvar kada je ugledaju, ili još više kada čuju i pročitaju o njoj. Baš kao što nije dovoljno ni imati jedno i drugo bez dobre organizacije, dozvola, lokacije za skladištenje a pogotovo havarisanih automobila. No o tome nešto kasnije.

Otkup automobila i vozila se grana na više vrsta

Samim tim što smo pomenuli izraz vozila, postalo je jasno da se otkup automobila vrlo često, u zavisnosti od želje samog vlasnika i njegovih planova, ne ograničava isključivo na polovne automobile, već i na sve druge vrste vozila. Pored putničkih i komercijalnih automobila, pažnju otkupljivača tj. agencija za otkup okupiraju i motocikli, različite vrste dvotočkaša i skutera, zatim krosover automobili, veći i snažniji džipovi teretna vozila, ali često i traktori i poljoprivredne mašine.

Upravo zato se u šali može i čuti da je ova vrsta posla zapravo celokupna privreda za sebe. Što uopšte nije daleko od istine. Na primer, uzmite u obzir činjenicu da se neke od najuspešnijih svetskih kompanija upravo bave otkupom i prodajom polovnih automobila, bilo da ih otkupljuju od vlasnika lično, bilo da otkupljuju vozila koja dolaze na lizing. Eto, niotkuda se razvila potpuno nova grana. Ipak, to su većinom kompanije koje funkcionišu na potpuno drugačiji način i nisu tema onoga o čemu se sada govori.

Trenutno je reč o otkupu automobila direktno od vlasnika i to različitih vrsta:

  • Sva polovna putnička i komercijalna vozila, bila snažnija ili slabija, veća ili manja, pokretana na dizel, benzin ili gas,
  • Sve vrste motocikala,
  • Sve vrste motornih vozila uopšte, ali i
  • Otkup havarisanih automobila i vozila.

E u poslednjoj stavki leži potpuno nova, zasebna grana posla koja se tiče auto otpada, sekundarnih sirovina, drugih sirovina i materijala, ali i same ekologije i zaštite životne sredine, koja nekada ume biti težak zadatak za ispunjenje.

 

Auto otpadi, havarisana vozila i sekundarne sirovine – nova mogućnost

Auto otpadi postoje širom Srbije, međutim velika većina njih je locirana baš i u samom Beogradu. I to više nego što biste mislili s obzirom na to da je u pitanju visoko urbanizovan i arhitekturno nepristupačan grad. Ipak i tu postoje auto otpadi koji se bave otkupom havarisanih vozila. Iako mislite da za ovakvu stranu otkupa automobila verovatno nema toliko posla, naprotiv, posla ima i više nego što očekujete. A evo i zbog čega.

Glavni razlog za ovo je taj što se otkup automobila može vršiti i na kilograme, a mnogi automobili koji čak i nisu havarisani, zapravo zbog svoje starosti, neupotrebljivosti ili bilo kog drugog razloga ne mogu biti prodati kao ispravni polovni automobili, nakon čega se vlasnici odlučuju da prodaju svoj automobil na otpad i to po kilogramu. Ni ovde nije kraj mogućnostima, jer sam auto otpad „otkupljene kilograme“ automobila uz nekoliko zaposlenih i obaveznom dozvolom za otpad i skladištenje delova automobila, potom rastura u sve sitne delove koji se mogu iskoristiti kao rezervni polovni delovi auta, dok je ostali deo namenjen reciklaži i daljem razlaganju na sirovinske vrste.

Rastavljanje delova automobila za sekundarne sirovine i materijale

Svaki deo automobila je proizveden od neke vrste materijala koja se može svrstati u različitu kategoriju. Upravo tu je ta nova mogućnost koja dalje otkupljivaču pruža mogućnost da otkupljena havarisana vozila koja nikome nisu bila potrebna i samo su pravila gužvu i naruživala posed prethodnog vlasnika, upotrebi za nove poduhvate i time pritom zaštiti životnu sredinu.

Reciklaža je esencija očuvanja životne sredine i održivog privređivanja a koje otkupljivač ukoliko poseduje auto otpad može pretvoriti u sirovine kao što su: aluminijum, bakar, neki drugi metal ili legure, a koje će ponovo moći da završe u nekom novom Mercedesu čiji je prethodnik upravo završio na auto otpadu.

Zaključujemo – kompletan krug je zatvoren:

  • postiže se maksimalna iskorišćenost sirovina,
  • pružanje usluge vlasniku automobila kom auto kao takav Više nije potreban, a tu je i
  • mogućnost za zaradu, ako se ispoštuju sva pravila igre, pametno ulaganje kao i dozvole za bavljenje ovim poslom.

Ako manjka ideja za bavljenje poslom, ovo može biti dobra ideja, ali budite svesni svih mana, koja najčešće podrazumevaju dostupnost klijentu u svakom trenutku kako konkurencija ne bi zgrabila dobar automobil po povoljnim cenama, kao i činjenice da auto otpadi i agencije za otkup vozila već dugo postoje, te da je probijanje do korisnika veoma naporan posao i posebna strana ulaganja na koje morate biti spremni, pogotovo kada je u pitanju prisustvo na Internetu.

One Reply to “Otkup automobila kao biznis – šta, kako i zašto?”

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *