Dosta toga se promenilo poslednih nekoliko godina, stalno se uvode novi zakoni i propisi vezani za tehnički pregled i registraciju vozila. To je slučaj i sa motorima, odnosno mopedima i motociklima kako ih sada delimo.
Stariji vozači znaju za trajne registracije, koje su im bile spas. Danas više ne postoje, svaki dvotočkaš mora proći tehnički pregled i registraciju na period koji vi izabere. To stvara dodatne troškove, pa svako gleda da uštedi koliko je moguće. Da li se isplati registracija motocikla na 6 meseci? Saznajte u nastavku teksta.
Zašto raditi tehnički pregled duplo?
Zakon kaže da prilikom svake registracije auto mora proći tehnički pregled. S’ obzirom da znamo da tehnički pregled važi 30 dana, moramo ga plaćati dva puta godišnje ako vršimo registraciju na 6 meseci.
Opcija registracije na 6 meseci ostavljena je onima koji voze samo tokom letnje sezone, odnosno tokom proleća i leta. Ali kako nas je vreme naučilo poslednjih godina, zime su sve blaže i kraće, pa je period vožnje motora sve duži.
Primera radi, registrujete skuter na pola godine, platite tehnički pregled, a vreme nakon iskeka je i dalje povoljno i toplo. Da li se isplati plaćati ponovo sve da bi produžili sezonu vožnje?
Kako osiguranje utiče na registraciju motocikala na 6 ili 12 meseci?
U osnovi, razliku između registracije motocikala i mopeda na 6 i 12 meseci predstavlja cena osiguranja. Logično, jer osiguravate vozilo na kraći vremenski period. Ali kao što smo rekli, svaki put plaćate tehnički pregled za motocikle.
Cena osiguranja na 6 meseci jeste niža u odnosu na 12 meseci. Ali kada bi dva puta platili po 6 meseci cena bi bila veća nego da odjednom uplatite za celu godinu. Tako da dobro razmislite da li ćete sigurno voziti samo pola godine, ili postoji mogućnost da produžite vožnju. Možete uštedeti ako razmislite unapred.
Da li je dobra opcija registracija motocikla na pola godine?
Kao što smo naveli, na cenu registracije utiče tehnički pregled i osiguranje. U slučaju da ste sigurni da ćete motor voziti pola godine ili manje, svakako da se isplati. Recimo da dolazite na vikendicu gde se nalazi motor samo tokom letnjeg perioda i tada ćete ga voziti, to je sasvim u redu.
Ali ako je motor kod vas, imate mogućnost da ga vozite kad god želite, savetujemo ipak registraciju na godinu dana. Tokom godine možete sigurno voziti 8-9 meseci, zašto bi sebi uskraćivali tu strast? Registracija na pola godine pa zatim ponovo produžiti na još 6 meseci definitivno se ne isplati.
Kako registrovati motor za 2h u centru Beograda?
Registracija je proces koji traži vreme i strpljenje, jer da bi sve kompletirali morate čekati redove u nekoliko ustanova. To se sve može nekad odužiti na 2-3 dana, ako imate i drugih obaveza. Ali postoji rešenje kako da tehnički pregled i registraciju završite za svega 2h i to u centru Beograda.
Više ne morate uzimati slobodne dane na poslu, već registraciju možete uklopiti sa svakodnevnim obavezama po gradu. Dok vi odete do TC Ušće ili na piće u neki od kafića u bulevaru Zorana Đinđića, registracija će biti gotova. Naravno, to je moguće ako posetite Balkan 2001.
A pre nego što odete na tehnički pregled proverite najbitnije delove i funkcije na motoru. Najčešći problemi na pregledima vezani su za osvetljenje (nisu adekvatne sijalice), blatobran (ako fabrički postoji morate ga imati, uglavnom zbog tablica), izduvni sistem (koriste se dodaci za drugačiji zvuk), dodavanje različitih torbi/kofera (ne sme imati ništa od takvih dodataka). Neretko vozači dolaze na ideju da nadograđuju motore, savetujemo da to ne radite ukoliko nemate atest.
Balkan 2001 – Tehnički pregled i registracija motocikla
Ako imate bilo kakvih nedoumica i pitanja vezano za tehnički pregled i registraciju motocikla, pogledajte sajt “balkan2001.rs” i kontaktirajte ih. Veoma su posvećeni i imaju dobar korisnički servis, tako da ćete brzo dobiti odgovor.
Na sajtu su i druge informacije o njihovim uslugama i lokaciji. Ovim poslom se bave više od 20 godina, što je sasvim dovoljan dokaz da posao rade na pravi način. Pored centra u Beogradu, poseduju centar i u Šapcu.