- Šta očekuju današnji kupci?
- Borba za SEO stručnjake
- Fokusirajte se na iskustvo korisnika
- Čuvajte sajt od hakovanja
- 1. Upoznajte vašu ciljnu grupu
- 2. Nahranite vaše čitaoce kvalitetnim sadržajem
- 3. Naterajte vaše posetioce da se vraćaju na vaš sajt
- 4. Koristite jedinstvene sastojke
- 5. Obrišite štetočine iz kuhinje
- Zaključak
Šta se to promenilo u trgovini 21 veka. Potrošači danas raspolažu sa velikom količinom informacija. Oni su upoznaju unapred sa onim što žele da kupe, raspituju se o kvalitetu, ceni, iskustvima drugih ljudi koji su već kupili proizvod koji oni žele da kupe.
Možemo da kažemo da su to najsofisticiraniji kupci od postanka sveta. Sve je manje impulsne kupovine.
Šta očekuju današnji kupci?
Oni očekuju zanimljiv sadržaj, personalizovani marketing i besprekoran UX (User experience) na sajtu.
Ukoliko imate najbolji tekst sa lepim slikama, video klipovima a učitavanje sajta traje duže od 3 sekunde sve to pada u vodu. Posetilac samo klikne na dugme back a vi dobijate loše korisničko iskustvo od strane gugla i lošiju poziciju.
Borba za SEO stručnjake
Preduzeća i marketinške firme ušle su u ozbiljno SEO takmičenje. Poput restorana i kuvara koji se trude da značajno unaprede svoju popularnost, kvalitet hrane, privlače pažnju, prihode i ukupan doživljaj kupaca, SEO stručnjaci takođe moraju da gledaju ka optimizaciji pravih sastojaka kako bi mogli da svojim klijentima obezbede neophodnu snagu za napredak na guglu.
Google i drugi pretraživači to znaju, tako da su ažurirali svoje algoritme kako bi odgovorili na sve ove elemente korisničkog iskustva prilikom rangiranja najboljih veb lokacija i sadržaja.
Dakle, svet je ušao u doba optimizacije iskustva u pretraživanju, a trgovci širom sveta su u potrazi za najboljim “receptima za kuvanje” profitabilnih korisničkih iskustava.
Fokusirajte se na iskustvo korisnika
Ljudski element je najvažniji deo svake marketinške strategije. Pokušavate da naterate ljude da kliknu, pročitaju, podele ili kupe, i jedini način da to postignete je da uđete u njihove glave i otkrijete njihove jedinstvene ukuse. U skladu sa tim, svi dizajni vašeg sadržaja i korisničkog iskustva (UX) treba da odražavaju vrstu iskustva koje želite da ljudi imaju svaki put kada stupaju u interakciju sa vašom kompanijom.
Baš kao što se često pojavljuju novi tipovi restorana, marketinški trendovi se menjaju brzinom zvuka. Jedini način da ostanete ispred njih je da se fokusirate na iskustvo korisnika.
Evo 5 saveta kako možete pripremiti pobednički recept za optimizovanje pretraživanja i korisničkih iskustava.
Čuvajte sajt od hakovanja
S obzirom da puno wordpress developera skida besplatne teme kad prave sajtove svojim klijentima dolazi često do hakovanja sajta. Sigurno ne želite da vam se desi ovako nešto:
Ukucajte na gugl pretrazi site: imesajta.com u pretrazi će se izlistati sve vaše stranice koje su indeksirane na guglu. Proverite da nemate nešto što je nepoželjno. Ovaj sajt za koji smo radili analizu nije dobijao sa search console obaveštenje da je hakovan. Čak ni poznati sajt sucuri.net nije otkrio nikakav malver.
1. Upoznajte vašu ciljnu grupu
Obratite pažnju na korisničke podatke koje ste prikupili i znaćete u kom pravcu treba da idete:
Šta potrošači žele od vas?
Koji termini za pretraživanje odgovaraju njima i opisuju ono što traže?
Kako oni komuniciraju sa video snimcima, slikama, društvenim, e-knjigama i drugim oblicima sadržaja? Koje su veb lokacije najpopularnije?
Koristite ankete „glas korisnika“ da biste dobili srce onoga što vaši korisnici trebaju i žele. Postoje različite metode za prikupljanje ovih podataka, uključujući fokus grupe, ankete putem e-pošte, pozivne centre, predstavnike na terenu i maloprodaju, i rezultate promotera.
Kreirajte pitanja koja odgovaraju svakoj platformi i nek odgovori budu sa „da“ i „ne“ . Vađenje kvalitativnih podataka od ciljane publike će vam reći „šta ih muči i šta iih interesuje“ to će vam pomoći da dizajnirate vaše veb stranice i marketinška iskustva za vašeg idealnog kupca.
Započnite jednostavno sa anketama na sajtu. Bićete prijatno iznenađeni količinom uvida koje možete da primenite od svojih posetilaca. Zapošljavajte pop-up ankete da biste saznali šta ljudi žele više na vašem sajtu. Na primer, jednostavan dijalog može krene ovako: „Koje teme bi želeli da vidite u sledećem tekstu?“ Zatim razvite postove na blogu, video zapise i članke u vezi onoga što vas zanima.
Strategije izlaza izlaza pružaju uvid u to šta vašoj ciljnoj grupi nedostaje i omogućava posetiocima da podele povratne informacije pre nego što napuste vaš sajt. Često će ljudi ceniti priliku da vam kažu šta na sajtu nedostaje i tako možete da odgovorite kroz poboljšani dizajn i sadržaj.
Alati kao što je ovaj plugin olakšavaju izgradnju i pokretanje anketa, tako da budite sigurni da su ankete deo vaših strategija za prikupljanje informacija.
2. Nahranite vaše čitaoce kvalitetnim sadržajem
Pretraživači nagrađuju kompanije koje objavljuju dobro napisane sadržaje. Postovi na blogu i članci treba da zvuče prirodno i razgovorljivo (ne kao da su napravljeni mašinom) da bi se povećala angažovanost publike. I budite sigurni da da je lako shvatiti vaš sadržaj.
Termini koje ljudi pretražuju razlikuju se u zavisnosti od toga da li govore ili kucaju; za one koji vrše glasovne pretrage, uključite ključne reči dužih fraza da biste povećali rangiranje.
Stavite se u umove svojih korisnika. Koja su njihova goruća pitanja? S kojim preprekama se suočavaju? Koji bi savet promenio njihove živote? Provjerite na forumima teme za vašu industriju da biste otkrili šta ljudi žele znati. Zatim, obrađite postove oko popularnih tema koje se tiču vaše niše na tim i sličnim sajtovima sajtovima.
Strukturirajte svoje postove tako da budu lako čitljivi. Uključite semantiku HTML-a da biste razbili članke sa H2 i H3 podnaslovima, podebljani tekst (koristite ovo štedljivo) i liste sa oznakama. Dodajte mnogo bogatih medija da biste poboljšali pisanje. Fotografije, videozapisi, infografika, tabele, navodnici i dodatni faktori poverenja učiniće da se vaši postovi pojave i dodaju nivo kredibiliteta iskustvu.
Ne plašite se da budete emocionalni. Sadržaj koji natera ljude da osjećaju nešto – bilo da je to iznenađenje, strahopoštovanje ili ljutnja – vjerovatno će postati virusan. Ali poduprite te emocije činjenicama i delotvornim savetima. Ljudi vole članke koji nude jasne naredne korake.
Konačno, osmislite privlačan naslov. Koristite Content explorer na ahrefs.com da istražite druge popularne naslove vezane za vašu temu kako biste mogli da steknete osećaj šta funkcioniše.
Reči kao što su „saveti“, „principi“, „tajne“ i „trikovi“ su odlične za izazivanje radoznalosti ljudi.
3. Naterajte vaše posetioce da se vraćaju na vaš sajt
Reputacija utiče na vaše rangiranje. Pišite članke koji prikazuju vašu stručnost i pratite analitiku da biste videli koji članci najviše odgovaraju vašim čitaocima. Zatim kreirajte sličan sadržaj za dodatnu ekspoziciju.
Obradjujte teme kao tutorijale. U Americi ogromna većina članaka na prvim stranama Gugla je duža od 2.000 reči. Kod nas je savet od 1300 do 2000. Ljudi žude za kvalitetnim tekstovima koji rešavaju njihove probleme, nedoumice, koji ih nauče nečemu, pa podelite taj kontroverzni stav ili jedinstvenu priču o kojoj ste razmišljali sa svojim čitaocima.
Ogromna je poplava nekvalitetnih tekstova od 500 reči, tako da oni još mogu imati rezultate samo u nišama koje nemaju veliku konkurenciju.
Fokusiranje bolnih tačaka vaše publike u jedan sveobuhvatni tekst će biti cenjeno, i to će ih zadržati na vašem sajtu duže. I duži sadržaj se češće deli od kratkih informacija. Što se posetioci duže zadržavaju na sajtu imaćete bolji rejting kod gugla.
Tekstove bazirajte na „SAP“ principu: stručnost, autoritativnost i pouzdanost. Pokažite svoju stručnost sa autorima na visokom nivou, dokažite svoj autoritet na internet prostoru pomoću studija slučaja ili svedočenja, i osigurajte da je vaša pouzdanost očigledna navođenjem istraživanja samo od uglednih izvora.
Čitaoci će tražiti vaš sadržaj i jedva čekati da napišete nešto novo. Nagradite ih trenutnim, tačnim komentarima o trendovskim temama i najnovijim vestima. Veze na srodne delove vašeg sajta ispod svakog članka, oni generišu dodatne klikove, a vašoj publici pružaju korisne dodatne informacije. Nastavak angažmana će takođe povećati vaše organsko rangiranje pretraživanja.
4. Koristite jedinstvene sastojke
Bilo je vremena kada su SEO inženjeri mogli sami da razviju stranice oko primarnih i sekundarnih ključnih reči. Sada morate da računate na širi raspon pojmova koje ljudi mogu koristiti za pronalaženje vašeg sadržaja ili veb-lokacije.
Opet, morate ući u umove kupaca. Koje fraze mogu koristiti ako žele informacije o alternativnom kreditiranju, marketingu sadržaja, gubitku težine ili onim uslugama koje nudite? Kada izgradite sveobuhvatnu listu, radite na tim fraze i terminima u svojim člancima. Očigledno, pisanje ne bi trebalo da zvuči prisilno ili ukočeno. Ali ako odaberete prave ključne reči, one bi trebalo da teku prirodno unutar vaših postova.
Pokrenite pretragu ka glavnoj ključnoj riječi da biste dobili ideje za dodatne fraze kao na slici iznad. Kada vidite šta gugl sam predlaže, šta su ljudi pitali ili pretraživali, znaćete šta da koristite za maksimalni efekat.
Na primer, kada ukucate ključnu reč na Guglu, biće vam ponuđen niz predloženih pretraga koje se odnose na izabranu ključnu reč. Takođe možete da upotrebite Guglovu funkciju za trenutno predlaganje, koja popunjava različite fraze za pretraživanje dugačkog repa dok upisujete sopstvenu ključnu reč.
Ključne reči latentnog semantičkog indeksiranja takođe mogu pomoći da se identifikuju slične fraze. Alati poput LSI, Google planera za ključne riječi, Google Trends ili Ahrefs-ovog alata za ključne riječi mogu pomoći u poboljšanju ključnih rieči koje biste trebali koristiti.
5. Obrišite štetočine iz kuhinje
Kao što je ranije pomenuto, optimizacija iskustva pretraživanja uključuje stvari kao što su brzina sajta za mobilne pretraživače, optimizacija sadržaja za mobilni i jaka informacijska arhitektura.
Korisnici bi trebali lako da se snalaze na vašem sajtu i dolaze do svih podstranica lako i brzo. Držite se principa da se do svake stranice vašeg sajta dodje najviše iz 3 koraka.
To je zato što loš UX ne vređa samo publiku; takođe otežava kategorizaciju algoritama. Jasne strukture stranica olakšavaju pretraživačima da indeksiraju različite delove vašeg sajta.
Pregledajte trenutne stranice i uklonite sve duple ili sadržaje sa malo teksta. Kratak članak koji kaže malo, ali je punjen ključnim riječima ne čini vam nikakve usluge. Uredite i stare članke vezano za pravopisne i interpunkcijske greške.
Dopunite stare tekstove novim informacijama i ponovo ih šerujte na društvenim mrežama kako bi pokazali guglu da treba da ponovo rangira vaš sajt.
Pogrešno pisanje izgleda neprofesionalno za vašu publiku i izgleda kao spam za Guglove botove.
Obavezno ispravite greške indeksiranja i puknutih stranica 404. Organizovani markup vodi ka boljem rangiranju. Takođe bi trebalo da instalirate SSL sertifikat, kako bi imali HTTPS protokol i tako obezbedili sigurnost pretraživanja na vašem sajtu za vaše posetioce od zlonamernih softwera.
Čisti HTML i CSS su takođe od vitalnog značaja za jake performanse u pretraživanju. Takođe ćete želeti da kreirate XML mape sajta i da ih prijavite pretraživačima preko Google search console
Na taj način ćete indeksirati sve stranice vašeg sajta a istovremeno ćete pratiti greške na vašem sajtu. Takodje možete pratiti i pozicije na guglu kao i učinak svake strane.
Ako to već niste uradili, takođe postavite uslove korišćenja usluge i pravila o privatnosti. Gugl ih koristi kao pokazatelje pouzdanosti prilikom analize veb lokacija. Dobra tehnička SEO optimizacija će povećati verovatnoću da će vaš sadržaj dobro funkcionisati u svim pretraživačima.
Zaključak
Stvaranje dominantnog recepta za optimizaciju iskustva u pretraživanju zahteva nešto malo bolje od SEO-a stare škole, a malo dodatnog uzbudjenja čini bolje interakcije korisnika i pozicionira vaš brend kao kompetentan i profesionalan.
Potrošači su pametni – i postaju svesniji. Njihovi visoki standardi korisničkog iskustva podižu i inspirišu marketinške kuvare da donesu svoje najbolje kreacije na sto.
Koristite ovih pet sastojaka u sopstvenim UX i SEO naporima, i uskoro ćete stvarati iskustva koja će korisnici pamtiti i poneti sa sobom – i oni će se stalno vraćati za još.
Izvor: NetVision.rs
Pošto se sam bavim SEO optimizacijom u Sloveniji (več 8 godinu), zahvaljujem na ovim savetima. Vašim posetalcima bih, uz vaše savete, predložio i to, da što više koriste GMB (Google my Business). Nakon što Googlu nije uspijelo sa Google plus socialnu platformom, sam, barem na slovenačkom tržištu, koristim puno GMB i posebno ocjene moga rada i objava blog postova, stvara mi stvarno zadovoljive rezultate. Čak sam putem korištenja GMB dobio i naručnike iz Srbije :). Tako da… koristite GMB, jer pomaže SEO optimizaciji.
Standardni SEO saveti ali svakako hvala na trudu da se napise ovako nesto