B2B Novembar

Poslednji ovogodišnji B2B skup časopisa “Arhitekta” organizovan je 13. i 14. novembra, u prostoru beogradskog „Impact Hub“-a u Makedonskoj ulici, urbanog i moderno uređenog ambijenta sa puno interesantnih detalja koji privlače pažnju.

Kao i na dosadašnjim ovakvim skupovima posetioci su dobili priliku za prijatno druženje, razmenu iskustava i informisanje o najnovijim dostignućima u arhitekturi i građevinarstvu. Ne samo stručnjaci, već i svaka osoba koju zanima uređenje enterijera, inovacije u oblasti gradnje, ili koja svoj dom želi da učini energetski efikasnijim i funkcionalnijim, na ovakvim događajima uživaće, dobiće inspiraciju i važne informacije. Tako je bilo i ovog jesenjeg ponedeljka i utorka. Radni dan se završio na zanimljiv način, a posetioci i organizatori su izašli zadovoljni i sa osmehom na licima.

Prvi dan

Osnivač časopisa i organizator događaja Vuk Dimitrijević otvorio je prvi skup i najavio kompanije koje su pripremile svoje prezentacije održane 13. novembra: ELFAAQUAPHOR i  hiCAD.

Alexey Guriev, Lissa Jakobsson i Alexander Khrgian – ELFA

ELFA je švedska kompanija koja postoji već 75 godina, i starija je od Ikee. Brend je poznat širom sveta, a svoje fabrike ima u Švedskoj, Nemačkoj, Poljskoj, Hong Kongu, te više od 2000 izložbenih salona, od Evrope do Australije. Švedska je sinonim za kvalitet, a 90% Elfinih proizvoda je švedske proizvodnje. Ove godine otvoren je Elfa prodajni salon u Beogradu, a gđa. Lissa Jakobsson, menadžer izvoza Elfa international AB doputovala je iz Švedske kako bi na skupu predstavila ovu svetsku kompaniju. Posle nje o Elfi su govorili njene kolege Alexander Khrgian direktor, distributer Elfe za Balkan i Alexey Guriev direktor, diler Elfa za Srbiju.

Elfa sistemi za skladištenje rešavaju probleme skladištenja i sortiranja predmeta tako da se što više iskoristi raspoloživ prostor, a da estetika bude na visokom nivou koristeći celu vertikalnu površinu zida. Muzički studiji, bolnice, škole, muzeji, biblioteke, veliki magacini za odeću, poslovni prostori, hoteli i mnogi drugi koriste ove sisteme. Pored toga, u stanovima i kućama odeća u garderoberu, obuća, alat u garaži, knjige i školski pribor u dečijim sobama mogu lepo da se sortiraju i slože uz pomoć njihovih rešenja. Ovi sistemi se lako održavaju, predmeti na njima su vidljivi, omogućeno je dobro strujanje vazduha i provetravanje uskladištenih predmeta. Montaža je vrlo jednostavna i može da se izvede bez majstora, čak je i zabavna jer podseća na sklapanje Lego kocki. Police se prave od metala, plastike, drveta i nosivost im je do 70 kg. Uočljiv je skandinavski kvalitet i dizajn koji se uklapa uz svaki stil. Osnovna konstrukcija je nepromenjena 75 godina te elementi stalno mogu da se dokupljuju i nadograđuju i bez problema se mogu uklopiti u one koji su kupljeni davno. Namena prostora može da se menja kako vreme prolazi. Na primer dečija soba se lako transformiše u kancelariju ili garderober uz iste elemente raspoređene i iskombinovane na drugačiji način.

U Beogradu, u skladištu, za sada ima već 350 elemenata kupcima na raspolaganju. Daje se 10 godina garancije, a dostava naručenog je moguća u roku od 3 dana. Postoji program „Planer“ u kome kupac može u 3D modelu da kreira svoj prostor pre kupovine.

Anastasija i Olga Filipović – Akvafor d.o.o. Beograd

AQUAPHOR je osnovan 1992. godine u Petrogradu, a u Srbiji je prisutan od 2008. godine. Aquaphor je lider na tržištu prečišćavanja vode, a njihove proizvode koristi više od 3,5 miliona ljudi u našoj zemlji. Širok asortiman proizvoda pokriva od flašica i bokala za prečišćavanje vode do sistema za prečišćavanje vode u celoj kući, kao i profesionalna rešenja za kafiće, restorane, hotele i preduzeća.

Olga i Anastasija Filipović iz srpskog predstavništva predstavile su kompaniju publici. U uvodnom izlaganju iznet je značaj vode za ljudski organizam i za planetu Zemlju. Navedene su razne štetne materije koje mogu da se nađu u vodi za piće: hlor, fenoli, arsen, pesticidi, naftni derivati, rđa, kamenac, virusi, bakterije. Sve te nečistoće uređaji Aquaphor uspešno zaustavljaju. Proizvodi su podeljeni u nekoliko kategorija.

Bokali, lepo dizajnirani i pristupačnih cena. U njima se nalazi filter koji prečišćava vodu i koji se menja kada indikator koji se nalazi na poklopcu to signalizira. Poklopac se pravi u nekoliko boja, a bokal je providan.

Ugradni sistemi za prečišćavanje koji se elegantno uklapaju ispod sudopere, ne zauzimaju mnogo prostora i lepo izgledaju. Pogodni su za svakodnevnu upotrebu u kuhinji. Pouzdano štite od nečistoća koje se najčešće nalaze u vodovodnoj mreži (hlor, teški metali, naftni proizvodi, pesticidi i drugi). Prečišćena filtrirana voda je uvek na dohvat ruke za pranje povrća i voća ili za kuvanje kafe.

Sistemi za prečišćavanje koji rade na principu reverzne osmoze savladavaju sve nečistoće u vodi: bakterije, nitrate, aktivni hlor i njegova jedinjenja, teške metale i ostalo. Sadrže slavinu i rezervoar za prečišćenu vodu različite veličine.

Ugradni sistemi za prečišćavanje za profesionalce, uglavnom rade na struju, pogodni su za male i srednje prehrambene industrije, uslužne industrije, javne organizacije i profesionalne kuhinje. Postoje uređaji koji prečišćavaju industrijsku otpadnu vodu i oni koji vrše desalinizaciju.

Predfilteri služe da zaštite glavni filter i kućne aparate od preterano zagađene vode i velike promene pritiska.

Omekšivači se ugrađuju ispred veš ili sudo mašine da bi sprečili pojavu kamenca, a u stomatološkim ordinacijama da omekšaju vodu koja dolazi do stolice za pacijente. U kupatillu su značajni da omoguće bolji kvalitet vode za tuširanje jer je mekša voda dobra za negu kose i kože.

U zavisnosti od željene čistoće vode i uslova sredine bira se vrsta uređaja. Prilagođeni su i za područja u kojima je nizak pritisak vode kao i za slučajeve gde je voda zaprljana muljem i peskom. Postoje filteri raznih kapaciteta. Uglavnom se lako menjaju i korisnik to može sam da uradi. Trajanje filtera zavisi od učestalosti upotrebe i zaprljanosti vode. Postoje filteri koji obogaćuju vodu magnezijumom.

Zsolt Ivanovics, hiCAD

Zsolt Ivanovics iz hiCAD-a predstavio je prisutnima kompaniju i u par rečenica ih upoznao sa njenom osnovnom delatnošću. Kompanija hiCAD postoji od 1995. godine, bavi se distribucijom softvera koje proizvodi mađarska kompanija GRAPHISOFT (korporacija koja postoji već 40 godina), a koji se koriste u građevinskoj industriji. Kao generalni zastupnik GRAPHISOFT-a, hiCAD veliku pažnju posvećuje njihovoj implementaciji u BIM okruženje kao i obukama korisnika, tehničkoj podršci i izradi softverskih dodataka.

Nabrojaćemo neke od softvera koji su zahvaljujući hiCAD-u dostupni i na našem tržištu: Archicad – omogućava projektantima da kreiraju, uređuju i prezentuju svoje projekte u 3D prostoru. Archicad je zasnovan na principu BIM-a (Building Information Modeling) i podržava saradnju više korisnika na istom projektu, omogućava sinhronizaciju između 2D i 3D prikaza, kao i razmenu podataka sa drugim programima; BIMx – omogućava prikaz modela cele zgrade bez potrebe za instaliranjem Archicad-a ili nekog drugog BIM alata. Aplikacija je besplatna i dostupna za telefon, desktop ili tablet; Opcija Teamwork u Archicadu putem BIMCloud-a, omogućava istovremeni pristup i izmene od strane čitavog projektnog tima sa različitih lokacija; MEP Modeler (Mechanical/Electrical/Plumbing) je dodatak Archicad-a koji pomaže arhitektama da u svoj projekat modeluju instalacije. MEP Modeler omogućava kreiranje i editovanje 3D MEP mreža i njihovo koordinisanje sa BIM modelom; Graphisoft Learn, kao portal za učenje nudi razne vrste kurseva za primenu BIM-a; Graphisoft Community, društvena mreža na kojoj korisnici razmenjuju svoja iskustva i nedoumice.

Tokom celog izlaganja osetio se entuzijazam predstavnika hiCAD-a u pogledu edukacije polaznika i želja da korisnici softvera što bolje razumeju njihove funkcije. Cilj hiCAD-a je da što više arhitekata i građevinaca prihvati i koristi ove softvere na pravi način i tako olakša i unapredi svoj posao. Sa ponosom su istakli da je Archicad uveden kao zvaničan predmet u građevinskim školama koje sadrže profil: „arhitektonski tehničar“. Kompanija hiCAD organizuje više vrsta obuka u toku godine, individualne, grupne, online ili offline.

Maja Stojiljković Šipoš – hiCAD

U drugom delu prezentacije hiCAD-a Maja Stojiljković Šipoš predstavila je prisutnima novu verziju softvera Archicad 27. Istaknuta su neka od unapređenja. U procesu modelovanja zgrade predstavljeno je novo rešenje Design Options koje daje integrisane opcije prikaza projekta, te sada projektanti mogu na istom modelu predstaviti više opcija projektantskog rešenja. Modelovanje sa vođicama za razdaljine (Distance Guides) omogućava pozicioniranje elemenata modela brže i zgodnije zahvaljujući intuitivnoj upotrebi numeričkog i grafičkog unosa dimenzija.

Što se tiče samog prikaza zgrade od poboljšanja je istaknuto:

  • Direktna Archicad-Enscape veza;
  • Archicad sada podržava uvoz i izvoz standardnog FBX formata datoteke, te na taj način omogućava lako dodavanje animacije i renderovanje modelu kao i aplikacijama proširene i virtuelne realnosti.

Saradnja sa projektnim timovima koji koriste OPEN BIM za implementaciju najsavremenijih radnih procesa, takođe je unapređena u verziji Archicad 27:

  • Archicad 27 je sertifikovan za uvoz/izvoz IFC4 fajlova od strane međunarodne buildingSMART organizacije, što omogućava bolju efikasnost u razmeni podataka između različitih struka i softverskih rešenja;
  • Postoji strukturalni Analitički Format (SAF) za izvoz konstruktivnog modela arhitektonskog projekta i obostrana razmena sa projektantima konstrukcija koji koriste softvere Axis,Tower i sl.

Drugi dan

U utorak, 14. novembra, ponovo je prostor „Impact Hub“-a do poslednjeg mesta bio ispunjen. Najavljene kompanije koje su pripremile svoje prezentacije za drugi dan B2B skupa su bile JANJIĆ STOLARIJA i PINOLES.

Momir Janjić – Janjić stolarija

JANJIĆ STOLARIJA je porodična firma koja se bavi proizvodnjom i uvozom stolarije. Direktor preduzeća Momir Janjić predstavio je ovom prilikom proizvod koji je potpuno nov na srpskom tržištu. Reč je o prozorima i vratima koji se izrađuju od kombinacije aluminijuma i PVC-a. Proizvođač je nemačka firma KŐMMERLING koja je u ovom hibridnom proizvodu postigla da se iskoriste dobre strane oba materijala, a da se loše svedu na minimum. Prednosti PVC-a su dobra termoizolaciona sposobnost i brza izrada, a mana je izgled koji nije toliko atraktivan. Aluminijum ima lep izgled, eleganciju, čvrstoću, lakoću, ali lošiju termoizolaciju.

Proizvod KŐMMERLING ima jezgro od PVC-a, a masku od aluminijuma tj. ima termičke sposobnosti PVC-a, a lep izgled aluminijuma. Neke od ostalih dobrih strana su:

  • Brza izrada (ista kao za stolariju od PVC-a);
  • Visoka izolacija (1 do 1,2 W/m2K). Postoji mogućnost da se dodaju ulošci za jako hladne, planinske uslove;
  • Proizvod je čvrst (profil se ojačava čelikom kao kod PVC stolarije);
  • Za proizvodnju se koriste posebne mašine koje ne stvaraju vidljiv var i rade brže nego klasične. Kada se udruže dezeni koji podsećaju na drvo i ovakva mašinska obrada, dobija se proizvod koji se jako teško razlikuje po izgledu od drvenog;
  • Proizvod je napravljen skoro potpuno od recikliranog materijala;
  • Dugotrajan je.

U Srbiji za sada može da se kupi samo u beloj i antracit boji, a uskoro će biti dostupne i druge boje. Cena je približna kao za klasične aluminijumske profile, a veća nego za PVC stolariju. Na Voždovcu ćete od januara 2024. godine moći da posetite novi izložbeni prostor kompanije, koji se upravo renovira.

PINOLES tim

PINOLES je najveći distributer pločastog materijala u Srbiji. Osnovan 1998. godine, bavi se nabavkom materijala za industriju nameštaja i završnih materijala u građevinarstvu. Maloprodaja nudi pločaste materijale sečene po želji kupca najmodernijim CNC mašinama uz veliki izbor dekora. U njihovoj širokoj ponudi se nalazi iverica, laminat, radne ploče, okovi-šarke, klizači, itd.

Tim koji je predstavljao kompaniju PINOLES činile su Jelena Nikolić i Gordana Miletić.

Prvo su predstavljeni proizvodi nemačke firme HOMAPAL, metalne folije koje su aplicirane na HPL (High Pressure Laminate). Ove ploče mogu da posluže za oblaganje zidova, šankova, plafona, stubova, pa čak i podova. Savitljive su i lako se prilagođavaju obliku podloge. Mogu da se nalepe na ivericu, medijapan, šperploču, itd. Paleta dizajna je raznovrsna i podeljena je u 5 kolekcija: PERSPECTIVES – reljefne ploče različitih boja koje izgledaju vrlo efektno; ELEMENTS – mat površina; GESTURES – boje koje se prelivaju; SCRATCH RESISTANT MATT – su ploče otporne na otiske prstiju i ogrebotine; MAGNETIC&BOARDS – su table koje se upotrebljavaju u učionicama i poslovnim prezentacijama. Po njima se piše marekrima ili kredom. Ploče reljefne strukture, TUET se koriste umesto furnira, liče na drvo i mekane su na dodir.

Nakon toga, predstavljeno je nešto potpuno novo i zanimljivo. Austrijska kompanija ORGANOID je došla na ideju da napravi ploče na koje je nalepljeno seno, bilje, travke, lišće, mahovina, cveće i vuna sa alpskih livada. Vodilo se računa da sve bude ručno košeno i probrano. Bilje se presuje pa se aplicira na HPL ploče debljine 0,9 do 1,5 mm ili na lanenu podlogu koja je savitljiva. Ovakav materijal može da se koristi za oblaganje zidova, nameštaja, abažura lampi, pa čak i podova. Kada je katalog sa uzorcima pokazan prisutnima, u prostoriji se raširio prijatan i relaksirajući miris. Ličio je na miris sušenog bilja za čaj pomešan sa mirisom sena. Usledila su pitanja i saznali smo da isti efekat ostaje u prostoriji dugo posle montaže. Takođe, postoji mogućnost da kupac bude kreativan i donese sam biljku koju želi da ima na nekom delu nameštaja.

Na kraju svakog dana učesnici i izlagači su, kao i uvek do sada, u neformalnom ambijentu i uz osveženje, imali priliku da se lično upoznaju i još malo porazgovaraju o temama koje su prezentovane, postave dodatna pitanja i razmene svoja iskustva.

Budite deo našeg sledećeg događaja

Naši B2B događaji tokom poslovne godine posvećeni su informisanju, inspiraciji i povezivanju. Steknite najnovije uvide u industriji i povežite se sa drugim profesionalcima. Ovo je odličan način za umrežavanje i izgradnju odnosa sa zajednicom profesionalaca. Vidimo se na našem sledećem B2B događaju!

Fotografije: Edvard Nalbantjan, Zoi studio

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *