Copywriters

Imati blog na sajtu je danas podrazumevajuće za sve firme koje ozbiljno gledaju na svoje predstavljanje na internetu. Putem bloga možete predstaviti misiju svoje firme, opisati kako ste počeli da radite, ali i obraditi važne teme iz oblasti kojom se bavite.

Tekstovi na blogu su odličan način da podignete rejting sajta na pretraživačima zahvaljujući upotrebi izabranih ključnih reči. Copywriting je naziv za marketinško pisanje i njegova pravila su neizostavna
za svakog ko se odluči da piše blog. Otkrivamo vam nekoliko najvažnijih pravila za pisanje kompanijskog bloga.

Izaberite temu

Na početku svakog pisanja najvažniji posao je istraživanje teme preko interneta. Pročitajte šta kažu vaši konkurenti, koje detalje ističu kao posebno bitne. Razmislite kako biste oblikovali svoj tekst tako da bude autentičan u odnosu na druge koji se bave istom temom.

Sama tema na koju ćete pisati treba da bude nešto iz delokruga vašeg rada, ali to nije nužno. Može da bude i nešto za šta ste sigurni da zanima vaše čitaoce – buduće klijente.

Proučite ciljnu grupu

Kada se odlučite za pisanje bloga, neminovno u vaš rečnik ulazi termin ciljna grupa. Ciljne grupe su imaginarni ljudi, vaši čitaoci i klijenti (trenutni ili potencijalni), koji imaju svoja interesovanja i karakteristike.

Da biste pogodili šta ih zanima potrebno je da doslovno uđete u njihove cipele, da predvidite šta će da ih inspiriše i motiviše na akciju koja vam je u interesu (da poruče proizvod ili uslugu, da vas zaprate na društvenim mrežama ili ostave svoju mejl adresu za newsletter).

Kada je pravo vreme za objavu?

Statistike kažu da najviše klikova na vezu na društvenim mrežama (pregleda vašeg teksta) ima ponedeljkom i četvrtkom. Poseta društvenim mrežama je svakako veća u večernjim satima, što je važan podatak kod širenja vidljivosti teksta na ovaj način. Ipak pravo vreme za objavu teksta je kada vam to u potpunosti odgovara.

Na primer dobili ste nove proizvode ili ste snizili cene postojećih i zašto ne biste obavestili o tome svoje klijente odmah.

Za pojedine objave ima smisla čekati da se poklope sa opšte važnim datumima na koje ste aludirali u tekstu. Objavljivanje tekstova na blogu treba da bude planski, ali nije nužno čekati idealne prilike.

Naslov i podnaslovi

Izboru naslova za tekstove na blogu treba prići ozbiljno jer od privlačnosti naslova zavisi koliko će ljudi imati želju da pročita tekst. Nepisano je pravilo da najbolje prolaze naslovi koji nešto obećavaju, na primer rešenje nekog problema u par koraka. „Pet načina da skinete celulit“ ili „Sedam razloga za kupovinu kreme sa hijaluronskom kiselinom“ jesu najefikasniji naslovi, ali i pomalo senzacionalistčki.
Izbor naslova za tekst na blogu treba da bude u skladu sa opštim stilom komunikacije na sajtu ili medijskog predstavljanja brenda uopšte.

Podnaslovi su važan segment pisanja koji je ujedno plan za pisanje teksta. Svaki tekst treba da ima najmanje tri podnaslova koja će predstavljati siže jednog ili nekolicine pasusa koji slede. Imaju veliku važnost za čitaoce jer većina njih pre čitanja pregleda tekst kako bi se na brzaka upoznali sa temom koju obađujete. Baš tada i donose odluku da li će vašem tekstu pokloniti tih nekoliko minuta za čitanje ili ne.

Upotrebite linkove ka drugim tekstovima

Upotreba linkova ka drugim tekstovima na vašem sajtu ili tekstovima koji bliže objašnjavaju neki pojam na drugom sajtu ima značaj za SEO optimizaciju. Kada birate tekst koji ćete da linkujete koristite ključne reči u vašem tekstu. Dakle, ako se u tekstu radi o psihoterapiji, možete da nađete reč anksioznost i odgovarajuće objašnjenje na drugom sajtu, recimo Wikipedii. Google će povezivanje pojmova (ključnih reči) sa tuđim tekstovim i te kako znati da ceni prilikom indeksiranja vaše stranice.

Pozovite čitaoce na akciju

Na kraju teksta treba zaokružiti priču na primeren način u skladu sa stilom pisanja koji ste izabrali. Ako ste uspeli da privučete pažnju čitaoca interesantnom pričom ili korisnim informacijama, izvadite i svoj kec iz rukava, zaslužili ste. To može da bude klasičan poziv na akciju (CTA), objava o popustu na proizvode / usluge ili poziv da se pretplate na vaš newsletter.

Dozvolite čitaocima da kliknu na dugme / link i saznaju više o vašem brendu (proizvodima ili uslugama). Na taj način možete i meriti efikasnost vašeg teksta na blogu preko servisa Google Analytics uz malo podešavanje konverzije.

Ukoliko vam sve ovo zvuči komplikovano ili prosto nemate dovoljno vremena da se sami pozabavite pisanjem, potražite pomoć profesionalaca na sajtu freecopywriters.com.

Maja Mijajlović, copywriter

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *