Nisu svi imali sreće ili dovoljno novca da odmah odu u APR i otvore preduzetničku radnju ili DOO. Nečiji počeci su bili dosta teži i mnogi današnji preduzetnici i uspešne kompanije su počinjali tako što su svoje proizvode izlagali na tezgama, pijacama ili raznim sajmovima.
Međutim, pojava e-trgovine je u potpunosti promenila način poslovanja. Ako vaša firma nema internet prodavnicu, vi ne samo da gubite klijente, nego ste praktično nevidljivi na tržištu. Svake godine internet prodaja u Srbiji raste, a ove godine je zabeležila rekordan rast, posebno tokom praznika i Crnog Petka.
Stoga, zašto ne iskoristiti potencijal koji ovaj vid trgovine nudi. Pokazaćemo vam na koje sve načine internet prodavnica može pospešiti vaše poslovanje, povećati bazu klijenata i unaprediti vaš brend. Izrada sajtova za ove namene, odnosno izrada internet prodavnice, predstavlja jedan od idealnih načina da transformišete vaše poslovanje.
Jednostavan pristup tržištu
E-trgovina omogućava vašim klijentima da pristupe robi, bilo kada i bilo gde. Izradom veb-sajta koji poseduje internet prodavnicu ćete ukinuti granice i proširiti vaše poslovanje van granica naše zemlje.
Naravno, ukoliko želite da svoje proizvode šaljete u inostranstvo, neophodno je da sadržaj bude dostupan i na engleskom, a plaćanje kreditnim karticama. Fizička lokacija može pokriti potrebe jednog grada ili regije, dok veb prodavnica nije geografski ograničena i omogučava vam da prodajete robu širom sveta.
Lakše ćete prikupiti informacije
Internet prodavnica vam takođe nudi da na jednostavan način prikupite važne podatke koje možete koristiti u marketinške svrhe. Na primer, ako vidite da vaši kupci non-stop kupuju određenu marku parfema, gledajte da taj parfem i brend generalno uvek imate na lageru.
Ovim potezom ne sam da ćete oduševite kupce, već ćete i povećate prodaju. Podatke o klijentima možete prikupiti tako što ćete ih zamoliti da se pretplate na vaš newsletter putem e-pošte. Ovo vam omogućava da se kasnije povežete sa njima, nudeći im određene proizvode koje ih mogu interesovati, a na osnovu njihovih prethodnih kupovina.
Jednostavno predstavljanje proizvode
Ljudi se dosta lakše informišu o proizvodima putem interneta. Više nećete morati svakoj osobi ponaosob da pišete prednosti određenih proizvoda i njihove karakteristike. Kad jednom napišete opis proizvoda i postavite ga na svoju internet prodavnicu, on će biti dostupan svakom korisniku.
Takođe, drugi kupci mogu da ostave svoje recenzije ispod opisa i podele svoja iskustva sa proizvodom. To će pomoći drugim klijentima da se bolje upoznaju sa vašim proizvodima ili uslugama.
Omogućava vam da personalizujete korisničko iskustvo
Kupci žele da se osećaju posebno. Internet prodavnica vam omogućava vam da saznate šta se kupcima sviđa i da prilagodite svoje poslovanje prema njihovim potrebama. Skoro 80 % kupaca želi da prodavci koriste njihovu istoriju kupovine za slanje personalizovanih ponuda. S vremena na vreme, možete napraviti specijalne ponude i targetirati određene mušterije putem mejla.
Pokušajte da prikupite informacije o rođendanima kupaca ili istoriji kupovine da biste poslali rođendanske čestitke i ciljane ponude. Ako ste primetili, to danas rade mnogi trgovinski lanci. Koliko puta vam je samo neka drogerija čestitala rođendan? Na osnovu istraživanja koje smo sproveli, otkrili smo da je dva puta veća verovatnoća da će kupci otvoriti i iskoristiti personalizovanu rođendansku ponudu nego drugi marketinški mejl.
Kako da unapredite internet prodavnicu?
Pripremili smo nekoliko tehnika koje vam mogu pomoći da dođete do većeg broja kupaca.
Sprovedite istraživanje tržišta
Ako ste sigurni da želite da krenete sa internet prodajom, a još ne znate koje sve proizvode da plasirate, sve što je potrebno je da istražite tržište.
Kada pronađete proizvod koji doživljava značajan rast, pogledajte kako možete ponuditi nešto drugačije, ili nešto više, da biste se razlikovali od prodavnica koje već nude sličan proizvod. Ako, na primer, prodajete luksuzne ženske torbe, razmislite o pravljenju torbi napravljenih od veganske kože umesto obične kože, kako biste se svideli manjoj grupi potrošača.
Iako se može činiti da se spuštate lestvicu niže, to dosta olakšava vaše poslovanje jer ćete se takmičiti na manje zasićenom tržištu. Da nastavimo sa primerom torbi, u poslednje vreme, potrošači dosta pažnje posvećuju zaštiti životinja i pre će se opredeliti za torbu od skaja, nego kupiti kožnu torbu.
Učite na greškama
U svetu biznisa, svaka greška može biti vredna lekcija. Kada isprobate novu tehniku u marketinškoj kampanji ili investirate u aplikaciju koja ne radi dobro kao što ste se nadali, nemojte očajavati. Jedini način da se usavršavate je učenje iz prethodnih greški. Koristite sve što ste naučili da implementirate u buduće strategije.
Druga jako bitna stvar je analitika. Postoji mnogo načina da se analizira učinak marketinških kampanja. U zavisnosti od provajdera e-pošte, na primer, možete da proverite stope klikova i otvaranja vaših e-poruke da biste utvrdili koji naslovi imaju više klikova, a koji ne.
Učite od svojih konkurenata
Niko ne voli kopiju, a vi sigurno ne želite da budete optuženi za plagiranje tuđeg sadržaja, ali praćenje konkurencije je neophodan deo razvoja svakog posla. Pogledajte šta vaši konkurenti prodaju, kao i marketinške tehnike koje koriste, i vidite šta možete bolje da uradite.