Piše: Milan Todorović, SeoExpert.rs.
U kategoriju konferencije vredne pažnje odavno nije ubačen novi članak. Razloga verovatno ima, ima i opravdanja, ali evo i prilike da to promenim.
Evo o čemu se radi.
Već nekoliko godina u Srbiji nisam primetio ozbiljnu konferenciju na kojoj se nesebično deli aktuelno znanje na temu digitalnog marketinga namenjenog običnom preduzetniku.
Uglavnom su u pitanju network okupljanja, motivacione priče… Ovakvim okupljanjima prisustvuju ostvareni ljudi, i bude tu fantastičnog druženja, ali imam utisak da je najvažnija tema – kako pobeći od dnevne gužve i provesti se. Iz tog ugla imam osećaj da strela redovno promaši cilj.
Od kad nema regionalnih konferencija poput Blogomanije, Tvitomanije, NoveEnergije, oseća se zatišje. Ruku na srce, u nekom trenutku se pojavilo nekoliko konferencija, nalik pečurkama posle kiše, sa uglavnom nižim kriterijumima za predavače. Dešavalo se da neko napiše nekoliko članaka za blog, pusti par ppc kampanja i već je Guru… Usuđuju se da predaju o SEO-u, a da pritom nikad nisu izgradili niti zaradili link…
Elem, pre nego što pređem na glavnu temu, napomenuo bih još jedan detalj. Čini mi se da su ovu tišinu najbolje oslušnuli u Bosni i Hercegovini i ponudili rešenje.
Spomenuo bih, da se već dve godine ozbiljno nametnula Konverzija u Banjaluci. To je veoma ozbiljna konferencija i od nje očekujem mnogo i sledeće godine… Međutim, ona se održava samo u proleće, u aprilu.
A meni prijaju bar dve konferencije godišnje. Ako je moguće, jedna na proleće i jedna na jesen.
Jesen je odličan trenutak za novu porciju znanja i dobro je da su Sarajlije pripremile nešto veoma zanimljivo. Najavili su u pravo vreme konferenciju pod nazivom Sarajevo digitalni marketing. Održava se 10. novembra, drugog vikenda u subotu u Sarajevu.
Šta je tu toliko zanimljivo zbog čega preporučujem ovu konferenciju?
Konferencija je namenjena preduzetnicima koji žele da pojačaju online prisustvo i stručnjacima za digitalni marketing svih ekspertiza.
Program i predavače koje stoje iza njega možete pogledati ovde.
Biće tu i najnovijih trendova na polju AdWordsa kad iza njega u potpunosti stane veštačka inteligencija, Dropšipinga, Preduzetničkih priča.
I naravno SEO-a, koji je moj fokus.
A kad smo kod SEO-a, evo suštinskog razloga zašto ću ja čak iz Niša otići za Sarajevo.
Ozbiljno SEO znanje do mene je stizalo iz dva kanala.
Prvi kanal je Nedim Šabić i njegov SEO stil u kojem je gro finese skupljao sa Nemačkog tržišta od najzahtevnijih klijenata. Spomenuću da je Šabić prijatelj sa jednim od najvećih stručnjaka za digitalni marketing, Karlom Krazom, čovekom koji je uspeo da razbije onpage algoritam kandidujući IDF*WDF metriku. Imao sam priliku da na ne tako malom broju slučajeva i neposredno osetim snagu ove metrike.
Spomenuću i da je Šabić pre nekoliko godina na najprestižnijoj SEO konferenciji u nemačkoj sa prezentacijom „Kako do prvog miliona“ izglasan za najboljeg predavača.
Meni je Šabićev stil razmišljanja inspirativan toliko, da jednostavno ne propuštam njegova predavanja, pogotovu zbog detalja u vannastavnim aktivnostima :).
Sa druge strane dolazi Dragan Grubački čovek koji je specijalista za SEO u okviru Dejanove škole SEO-a DejanSEO.com.au. Dejanov SEO stil je mekši i zasnovan je i na jakoj emotivnoj rezonanci sa vlasnicima velikih portala kad je link earning u pitanju. Ovog puta neću nabrajati detalje o eksperimentima na Dejanovom srpskom ili engleskom blogu, svakako ih možete pratiti, ali spomenuću da je Dejan uspeo da nekim originalnim taktikama dobije link sa zvaničnog sajta NASA, vodećih news portala poput Gardijana, Daily Telegrafa i slično, i dovede proces indukovanja linkova u State of Art status. Takođe, krajnje iskreno, pokazao je da postoje niše gde i najkvalitetniji sadržaj bez link bildinga neće biti vidljiv.
Ono što je činjenica predstavnici obe SEO škole biće po prvi put zajedno na istom mestu.
Postoji još nešto što priželjkujem da se desi, a ja ću se usuditi da preliminarno nagovestim.
U Hrvatskoj postoji dosta vrhunskih SEO stručnjaka. Pogledajte FB grupu SEO okrugli sto, čiji je osnivač Marko Pačar, a Tomislav Lukinić jako uticajan član. Trenutno, iz SEO ugla, koliko ja znam, ovo je najživlje mesto razmene znanja na Balkanu, pa se nadam da ću vrlo brzo imati prilike da i lično upoznam kolege.
Ovim člankom upravo vršim javni pritisak na organizaciju, tj. na Anela Čiplakovića da pronađe način i da dovede Marka i Tomislava bilo kao predavače, bilo kao goste.
A kad sam kod Anela, pomenuo bih još jedan detalj.
Za nas koji smo duže vreme u ovom poslu, red je da pomognemo našim mladim kolegama i da ih sa uživanjem pratimo kako napreduju. Sa Anelom sarađujemo već nekoliko godina i bilo mi je veoma drago kad sam čuo za izazov sa kojim se uhvatio u koštac.
Ja ne volim da predajem koliko volim da pišem, te smo napravili kompromis, gde je moj zadatak da dam svoj doprinos ovoj konferenciji kao medijski partner, što upravo i činim.
Dakle, dragi ljudi, pogledajte još jednom program i predavače koji stoje iza njega (nadam se da će se do kraja meseca spisak povećati), te planirajte posetu Sarajevu 10. novembra, jer, kako čujem, i ćevapi nikad nisu bili ukusniji 🙂