Većina potrošača traži informacije o proizvođaču na internetu, kako bi na što jednostavniji, efikasniji i brži način došli do one ponude koja im najviše odgovara. Donošenje jedne tako važne odluke kao što je kupovina, prema eCommerce Fondaciji, za čak 88% kupaca je postala lakša jer prvo pogledaju online ponudu pa se odluče za kupovinu ili na samom sajtu ili u prodavnici.
Ove brojke govore u prilog činjenici da je veb-sajt veoma važan kanal preko koga kupcima možete predstaviti ponudu vaših proizvoda. Dakle, logično je da posle ovakvih podataka, ukoliko već niste, postanete svesni toga koliko je važno imati sajt, ali ne bilo kakav.
Zašto je važno imati kvalitetan sajt?
Ukoliko želite da se uspešno krećete kroz moderne poslovne krugove i da napredujete na tržištu, onda morate imati profesionalno urađen veb-sajt. Vaš sajt je temelj svih marketinških aktivnosti koje sprovodite online i predstavlja odličan način da se povežete sa kupcima kako preko društvenih mreža, recimo, tako i offline kada vide vašu ponudu na bilbordima ili flajerima. Kada vas već pronađu na internetu, red je da njihovo prvo iskustvo na sajtu bude prijatno – kako pojavno tako i kroz sve funkcionalnosti koje će omogućiti brzo i ispešno kretanje kroz sadržaj.
Izgled sajta je važan, zato što je to često prvi kontakt koji kupac ima sa vašim biznisom. Pre nego što vidi prodavce, reklamu ili flajer – može vas naći preko pretraživača ili preporuke prijatelja koji je poslao link. Želite da privučete pažnju potencijalnog kupca? Onda na sajt gledajte kao na vaš izložbeni prostor na internetu. Kupci formiraju mišljenje na osnovu izgleda, potrudite se da vaš sajt izgleda lepo.
Šta sajt čini kvalitetnim?
Za jedan sajt možemo reći da je kvalitetan, ako ima dobro raspoređen sadržaj, jednostavnu navigaciju, dizajn koji se uklapa u filozofiju vašeg brenda, sa dovoljno ali ne previše elemenata koji se tiču brendiranja i da svojim izgledom poziva i motiviše kupce da sarađuju i kupuju proizvode od vas. Tu su još i dobar SEO, brzo učitavanje sajta i lak način da se dođe do konverzije.
Važno je da na sajtu imate jasno istaknute i neke osnovne informacije kao što su: radno vreme, gde se nalazite, kako vas je moguće kontaktirati itd. Ako još uz to imate i profile na najvažnijim društvenim mrežama, obavezno i njih povežite. Ljudi žele jednostavno rešenje za svoje probleme a vi im dajte simplifikovan izgled sajta i neka vaš proizvod bude u glavnom fokusu kupca, kako bi što pre uvideo da je rešenje na par klikova od njega.
Kako danas svi mnogo više vremena provodimo sa mobilnim telefonom u rukama, vaš sajt mora biti optimizovan za sve platforme na kojima će biti otvoren (desktop, tablet ili pametni telefon).
Ne zaboravite još jednu važnu stvar! Pravopis i gramatika. Ne smete dozvoliti sebi da imate sadržaj koji nije gramatički dobro napisan ili da u tekstu fale neka slova. Dodajte sajtu i blog i bićete veoma zadovoljni novim posetama i boljim rangiranjem na pretraživaču.
Važnost veb-sajta za marketing
Kao što smo već spomenuli, veb-sajt je temelj svih vaših online marketinških aktivnosti. Koju god kampanju na internetu da pokrenete, koju god vrstu sadržaja da postavite ili platite reklamu na društvenim mrežama – sve oni će dovesti vaše kupce na samo jedno mesto (vaš veb-sajt). Zbog toga je važno da sajt jasno oslikava vaš brend i nudi odgovore na pitanja – koju vrstu proizvoda ili usluga nudite tržištu.
- Social media marketing – kada koristite društvene mreže da se povežete sa kupcima, onda morate imati i mesto na koje ćete ih poslati kada požele da saznaju više o vama. Vaš sajt je baza, koja služi za pružanje više informacija o uslugama, proizvodima i sl. sadržaju koji je vezan za vaš biznis.
- Content marketing – važnost veb-sajta za ovu vrstu marketinga je nemerljiva, jer sadržaju treba mesto na kome će ‘živeti’. Bilo da je to blog post ili infografik a možda nudite neku vrstu kursa pa je potrebno objasniti šta zainteresovani kupci mogu očekivati – vaš sajt je najbolje mesto za skladištenje sadržaja, koji služi za povezivanje sa vašim ciljnim javnostima.
- E-mail marketing – ukoliko ovu vrstu marketinga koristite za dolaženje do kupaca i povezivanje sa njima, onda vam je ponovo važno da imate mesto na koje ćete ih poslati kako biste napravili uspešnu konverziju. Šaljite njuzleter periodično i videćete kako će vaše nedeljne ili mesečne akcije imati veći odjek.
Važnost veb-sajta za prodaju
Svi se slažemo da je prodaja najvažniji element kome se treba posvetiti kada je građene jednog malog biznisa u pitanju. Bez povećanja prodaje ni sam biznis ne može da opstane a ni da se razvije. Zato je važno imati veb-sajt, preko koga možete doći do velikog broja potencijalnih kupaca, što vam stvara veći broj prilika da se prodaja desi. No, kako bi bili sigurniji da svi ti ljudi koji dolaze na vaš sajt, zaista na kraju nešto i kupe, potrebno je koristiti SEO i ‘lidovi’ će zaista i postati kupci.
Kako bismo sada povezali i sadržaj sa kupovinom i dodatno objasnili zbog čega je on važan za vaš veb-sajt, napisaćemo vam samo ovo – sadržaj na sajtu je kao dodatni prodavac vaših usluga. Kako to? Jednostavno, sadržaj služi kao dodatni prodavac, čija je uloga da pruži informacije i na taj način ubedi potencijalnog kupca da kupi proizvod ili uslugu. Kupac je zadovoljan jer je dobio više informacija, čime će dodatno potvrditi svoju potrebu za kupovinom proizvoda.
Izgradnja kredibiliteta i autoriteta kroz veb-sajt
U našoj digitalnoj svakodnevici, biznis koji nema veb-sajt smatra se manje kredibilnim. Zašto je to tako? Verovatno u percepciji kupaca to izgleda kao slučaj u kome proizvođač ili nudilac usluga ima nešto da sakrije ili nema dovoljno da ponudi.
Građenje veze između brenda i kupca je dugoročan proces koji počinje izgradnjom poverenja. Na tom putu je važno da kupac shvati suštinu brenda, njegovu misiju, viziju i cilj. Upravo kroz upoznavanje brenda, kupac upoznaje vaš biznis i vezuje se za njega i njegovu priču.
Veb-sajt je takođe, u ovom kontekstu, važan alat i za izdvajanje brenda u odnosu na konkurenciju. Kupci vole da vide drugačiji, edukativan i pitak sadržaj na sajtu svog omiljenog brenda što će vam svakako pomoći da se izdvojite od ostalih, sličnih biznisa u vašoj oblasti. Jedinstven, originalan i kreativan sadržaj će vam dati poseban autoritet kod kupaca a istovremeno će vas postaviti na vodeće mesto u industriji.