Sajmovi su jedan od najznačajnijih oblika promocije poslovanja. Imaju vrlo važan ekonomski ali i socijalni značaj za preduzetnike, privrednike, organizacije, institucija ali i lokalne samouprave. Na sajmovima su izlagači u neposrednom kontaktu sa konkurencijom ali i predstavnicima različitih organizacija, institucija i predstavnicima lokalne samouprave i državnih organa od kojih zavisi njihovo poslovanje ali i pomoć za još uspešnije poslovanje.
Na sajmu se direktno sučeljavaju ponuda i tražnja na osnovu kojih firme mogu da procene svoje mogućnosti i vrednosti u poredjenju sa konkurencijom. U neposrednom kontaktu se upoznaje ali i prepoznaje konkurencija zato je važno da izlaganje na sajmu bude što uverljivije a štand što kreativniji. Zato posao štampanja banera, sajamskih šatora, scenske grafike treba da se poveri iskusnim štamparijama kakva je GMT štamparija koja se specijalizovano bavi opremanjem firmi za sajmove.
Kreiranje štanda za sajamsko izlaganje
Kako bi na sajmu kvalitetno promovisali imidž kompanije, privukli kupce i zainteresovali ih za proizvode uspešne kompanije ulažu novac u kreiranje štandova za sajmove. Sajamski nastup mora da se planira unapred, da se odrede tačni ciljevi sajamskog izlaganja, da se proceni da li firma može da izlaže sama ili će kolektivno izlagati sa sličnim kompanijama. Kolektivno izlažu firme koje nemaju dovoljno iskustva u izlaganju na velikim sajmovima, imaju potrebu za malim prostorom i nisu u mogućnosti da sami izlože proizvode i izlaganje finansijski isprate.
Za firme koje na sajmu žele ozbiljnu promociju poslovanja važno je da imaju svoj štand, zakupe dobro mesto za štand i dizajniranjem privuku pažnju posetilaca. Dizajniranjem štandova bave se marketinške agencije, mada, poslodavci mogu i svom menadžmentu da prepuste kreiranje štanda i odaberu dobru štampariju kakva je GMT štamparija.
Kako se dizajnira štand za sajam?
Zainteresovanost posetilaca za odredjenu kompaniju i njene proizvode u najvećoj meri zavisi od atraktivnog izgleda izlagačkog štanda. Suprotno mišljenju većine, raspoloživost budžeta i veličina štanda ni najmanje ne utiču na njegovu atraktivnost i originalnost. Najvažnije je da je dizajn štanda u korelaciji sa idejom izlaganja i da kreativno podržava ideju firme o cilju nastupanja na sajmu. Ovo znači da dizajnom štand treba da prati dizajn proizvoda, ali i količinu izloženih proizvoda kao i način na koji su izloženi.
Ako je proizvod loše izložen na štandu to je isto kao i da nije izložen, neće biti vidljiv na sajmu. Štand dizajnom treba da pleni na prvi pogled kako bi privukao pažnju posetilaca. Svaki štand treba da ima isplaniran kutak za razgovore predstavnika firme sa posetiocima, mirnu i kreativnu razmenu ideja zato što to treba da bude jedan od osnovnih ciljeva izlaganja na sajmovima.
Opremanje štanda sajamskim komponentama od kvalitetnih materijala
Za dobru sajamsku promociju važno je da se štand opremi odgovarajućom sajamskim komponentama poput šatora, suncobrana, teleskopskih jarbola, banera. GMT štamparija je specijalizovala oblast opremanja sajamskih štandova i u njenoj ponudi su visokokvalitetno štampani sajamski rekviziti i reklamni materijali. Najnoviji trendovi u organizaciji sajamskog izlaganja doneli su zamenu PVC materijala za sajamske rekvizite novim visokokvalitetnim tekstilnim materijalima. Tekstilni materijali imaju daleko bolju ekološku komponentu od PVC materijala pa su iz tog razloga zdraviji, ali i lakši i jednostavniji za održavanje, pa im je i duži vek trajanja i mogu da potraju i da se sačuvaju za različite sajamske manifestacije.
U GMT štampariji prilagodjavaju želje klijenata njihovim potrebama, a onda to kvalitetnom štampom visoke rezolucije u punom koloru pretvaraju u kvalitetan reklamni materijal koji će istaći logo, brend, dizajn štanda tako da se na sajmu izdvaja iznad konkurencije. Za originalnost na sajamskom predstavljanju zaduženi su 3D modeli. GMT štamparija raspolaže tehnikom i tehnologijom koja pruža mogućnost dizajniranja i štampanja 3D modela u željenom obliku i veličini. Štandovi na sajmovima se prosto prepoznaju po njihovim 3D reklamnim rekvizitima.
Vidljivost eksponata i promotivnog materijala na sajamskom štandu
Dobro kreiran štand treba da prati dobro kreirana odgovarajuća ponuda proizvoda i reklamnog materijala. Na sajamskim štandovima izlažu se najreprezentativniji uzorci iz proizvodnog programa, a njihov broj treba da bude izbalansiran sa veličinom prostora za izlaganje. Proizvodne eksponate na štandu treba dobro aranžirati i označiti, kreativno ih uskladiti sa kreacijom štanda. Deo asortimana koji nije izložen u eksponatima mora da bude zastupljen u promotivnom i reklamnom pisanom materijalu. Za lomljive eksponate obavezno mora da se naglasi način rukovanja.
Promotivni materijal treba da bude što raznovrsniji i kvalitetniji i da bude zastupljen u dovoljnoj količini. Promotivni materijal treba da bude koncipirn tako da pregledno daje informacije o proizvodima iz asortimana, kada se radi za sajmove poželjno je da bude štampan na više jezika. Uz kataloge, prospekte, flajere, referentne liste i cenovnike koji su nezaobilazni u sajamskoj promociji, posetioce će sigurno privući i pokloni poput olovki, privezaka, upaljača, notesa, adresara, magneta, mada se mogu deliti i sitnice iz proizvodnog programa.