Otvaranje maloprodajnog objekta u Srbiji nije tako jednostavan proces. Naime, pored brojnih obrazaca koje morate popuniti da biste registrovali firmu i mogli da počnete da radite, morate i da imate odgovarajuću fiskalnu opremu. Naravno, najbitniji fiskalni uređaji su fiskalne kase.

Naravno, u zavisnosti od tipa delatnosti kojm želite da se bavite, potrebno je ispuniti i određene dodatne uslove. Mi ćemo vam u nastavku predstaviti neke od osnovnih stavki koje svaki maloprodajni objekat treba da ispuni.

Od ideje do uspešnog biznisa

Kada ste odlučili da pokrenete svoj biznis i  otvorite maloprodajni objekat, sledeća stvar je da odlučite čime ćete se tačno baviti. Morate znati da iza svakog uspešnog biznisa stoje neprospavane noći, godine ulaganja i obimno istraživanje tržišta.

I ako smislite neku ideju koja vam se čini originalnom, budite sigurni da se neko već toga setio i da upravo razvija sličnu ideju. Ali neka vam to ne predstavlja problem. Naprotiv, upravo na osnovu konkurencije možete sagledati potencijalne probleme i nedostatke koje ćete vi rešiti! Zato neka problem konkurencije posmatrate u pozitivnom svetlu.

Svaki kvalitetan biznis treba da ima biznis plan. Zato se potrudite da sve svoje ideje i planove stavite na papir. Samo ovako ćete moći da realno sagledate situaciju i uvidite potencijalne greške. I naravno, ne libite se da tražite pomoć.

Naziv

Kada imate biznis plan, sledeći korak je smišljanje naziva i prijava biznisa APR. Najbolje bi bilo da imate nekoliko radnih verzija naziva, jer se može desiti da se već neko registrovao sa istim nazivom firme. Takođe, gledajte da naziv bude upečatljiv, kreativan i da se lako pamti.

Naziv objekta treba biti vidno istaknut na ulazu, onako kako stoji u APR registru. A, osim naziva, neophodno je da istaknete radno vreme.

Fiskalni uređaji

Kako biste legalno radili, neophodno je da obezbedite fiskalne uređaje. Fiskalni uređaji su neophodni zbog inspekcijske provere, kao i za vođenje vaše evidencije. Na tržištu postoji veliki izbor modela ovih uređaja koji se razlikuju po karaktersitikama.

U zavisnosti od toga kojom delatnošću se bavite treba izabrati model koji odgovara vašim potrebama. Zato je važno da fiskalni uređaj može memorisati šifre svih artikala, 4 porezne stope, različite načine plaćanja, maksimalan broj dnevnih izveštaja, određen broj resetovanja i promena poreskih stopa, maloprodajni ili veleprodajni način rada, zatim odgovarajući kapacitet za memorisanje klijenata, itd.

Pošto postoje razlike od modela do modela, najbolje bi bilo da se pre kupovine određenog uređaja posavetujete sa prodavcem koji vam može pomoći oko donošenja odluke.

Pored fiskalnih uređaja, neophodno je imati i dodatnu dokumentaciju. U maloprodajnom objektu morate imati rešenje o fiskalizaciji fiskalnog uređaja, servisna knjižica uređaja,  kao i obaveštenje o obavezi uzimanja fiskalnog računa. Pored toga, treba imati i fiskalni račun (obrazac FR), evidenciju o blokovima fiskalnih računa izdratim u upotrebu, zatim dnevni izveštaj, periodični izveštaj, kontrolnu traku, knjigu dnevnih izveštaja, priključen terminal za daljinsko očitavanje svih dnevnih izveštaja.

Sva ova dokumenta su neophodna u slučaju inspekcijske kontrole. Ukoliko imate fiskalne uređaje, ali ne i sva dodatna dokumenta i izveštaje, inspektor može napisati kaznu od više desetine hiljada dinara. Zato je važno da pravilno poslujete i to evidentirate kako ne biste imali problema sa zakonom.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *