Euro palete imaju široku primenu u Evropi. Naravno, manje se koriste u svom pravom obliku, a više kao nameštaj koji je prerađen. Naime, od paleta se može napraviti industrijski nameštaj poput stolova, stolica, polica i klupa. Međutim, kada je u pitanju transportni saobraćaj postoji problem između euro paleta i onih tradicionalnih, a evo i zašto.
Euro palete su sve traženije!
Na evropskom tržištu, euro palete su sve traženije. Posebno u poslednjih 10 godina traži se euro paleta više. Osim što je količina ovih paleta duplo porasla kada je isporuka robe u pitanju, euro palete su postale neizostavne kako zbog dobrog kvaliteta, tako i zbog lake upotrebe. Nemačka prednjači kada je reč o ovim paletama, jer ona na godišnjem nivou isporuči preko 100 miliona euro paleta.
Danas su najčešće u upotrebi višekratne palete, jer se pomoću njih isporučuje roba većih količina. Naravno, razlike između paleta postoje, a za preduzeća, vozače i primaoce roba veliki je uzazov razmena paleta.
Kako se vrši isporuka robe?
Princip razmene paleta nije nimalo komplikovan. Siguran transport robe podrazumeva prevoz robe na kamionima, pri čemu se roba skladišti na euro palete i transport se usklađuje sa robnim propisima. Nakon što se roba pričvrsti za palete, ona se dalje prevozi do krajnjeg kupca robe. Postupak je sledeći.
Prazan kamion dolazi na mesto utovara i prazne drvene nosače zamenjuje već upakovanom robom na paletama. A onda se dalje roba prevozi do naručioca. Ovakav proces razmene veoma je brzo i jednostavan, a razmena odlično funkcioniše. Međutim, kratki rokovi, velika potražnja i brza isporuka doveli su do toga da se i proces zazmene robe malo usložnio.
Problemi koji mogu da nastanu prilikom transporta robe
Da li ste popunili paletni list, odnosno formular? Ovaj formular sadrži ocenu kvaliteta, evidnciju o kojoj je količini reč, a takođe sadrži i infromacije o drvenim nosačima. Međutim, neka isporuka može da bude i problem.
Međunarodni transport ima uslove i propise koji se stalno menjaju. Ako bi se roba prevozila bez paleta, onda kamion mora da omogući svoj pun kapacitet za skladištenje robe. Takođe, vozači često mogu da izazovu problem, jer uglavnom zahtevaju da se prevozi ukupno 33 euro palete. Nekada na isporuku možeda utiče i dug koji su vozači napravili ukoliko nisu preuzeli prazne palete prilikom poslednje razmene. To sve može da dovede do problema sa sledećom isporukom.
Problemi, takođe, mogu nastati, ako su palete oštećene ili ako se ne preda tačno određen broj, a nekada mogu da budu i nekvalitetne. Ako problem nastane, treba ga naknadno objasniti kroz dokumenta. Ipak, u odnosu na sve druge, euro palete nemaju konkurenciju kada je kvalitet u pitanju.
Razmena robe i preko aplikacije
Danas u ovom savremenom dobu čini se da je sve što koči automatizaciju i digitalizaciju samo opterećenje. Tako se može reći i za ručnu razmenu. Imajući na umu prednosti digitalizacije u Nemačkoj je osmišljena aplikacija koja ubrzava proces razmene paleta. Potrebno je da korisnik slika palete, a aplikacija će ih sama prebrojati i poslati dokumenta kao bi se razmena ubrzala. Na ovaj način isporuka se vrši brže, a sve je na klik.