Preseljenje u novi prostor daje poseban osećaj uzbuđenosti zbog novine koju donosi u vaš život. Novi stan ili nova kuća unose drugačiju vrstu svežine u dotadašnju svakodnevicu. Iako je selidba za mnoge ljude jako stresna, dobra organizacija pomoći će vam da sve prođe kako treba, bez trzavica i neželjenih situacija. 

Olakšajte sebi selidbu planom koji će obuhvatati pakovanje stvari i sortiranje koje će olakšati njihovo smeštanje u novi ambijent. Pre prevoza stvari važno je da se dragocenosti uredno slože da bi bile spremne za raspakivanje koje sledi u novom prostoru. Nastavak teksta daće vam smernice kako da lakše organizujete plan pakovanja, ali i ponovnog raspoređivanja stvari u vašem novom domu.

Koristite papir i olovku

Ovo možda zvuči “štreberski”, ali iskustvo govori da je bolje zapisati nego pamtiti. Pre svega, zapišite šta sve imate od stvari tako što ćete ih svrstati u grupe. Dragocene i skupe stvari odvojite kao posebnu stavku. Odeću i obuću, kao i lomljive stvari. 

Sortiranje u grupe pomoći će vam da postupno organizujete premeštaj stvari i olakšate skladištenje u kutije gde ćete ih čuvati tokom transporta sve do nove lokacije. Pratite šta ste pisali i grupišite stvari baš onako kako ste zapisali. Stikerima možete oblepiti kutije i na njima pisati gde se šta nalazi. Organizacija je jako važna kada su selidbe u pitanju, uštedeće vam vreme i učiniti ovaj period manje stresnim. 

Akcija i reakcija 

Kada je sve lepo zapisano i ne postoji mogućnost da se bilo šta zaboravi potrebno je da nabavite materijal gde ćete pakovati i odlagati stvari. Osim kutija, vreća i torbi, mogu biti korisne i makaze, lepljive trake, folija ili pucketav omot kako bi sve stvari bile maksimalno zaštićene i spremne za bezbedan transport na novu lokaciju. 

Na vreme pronađite prevoz koji će vam omogućiti transport svih vaših stvari. Procenite koliko prostora će vam trebati i potražite na internetu selidbe Beograd ili umesto prestonice, stavite ime grada u kome se nalazi vaša nova nekretnina. Ne manje bitno, organizujte i ekipu koja će vam pomoći oko selidbe, najbolji prijatelji, komšije, rođaci mogu vam ulepšati i olakšati čitav postupak. 

Bacite sve što vam nije potrebno

Često u stanu postoji gomila stvari koja nikom nije potrebna. Gomila ukrasnih kesa, odeća koju niko više ne nosi, papiri i sitnice koji zauzimaju mesto u fiokama. Svi ovi primeri, i mnogi drugi, sigurno zauzimaju mesta u ormanu u delovima koje niko ni ne otvara, pa je pre selidbe najpametnije ovakve stvari proslediti za reciklažu, ono što se može iskoristiti pokloniti ili prodati, a svaka stvar koja ne može naći svog novog korisnika najpametnije je da bude odložena za otpad.  Ovo iziskuje i nabavku kesa za đubre pa bi bilo korisno i ovo dodati na spisak stvari koje treba kupiti za selidbu. 

Kutija koja govori

Sve stvari koje odlažete možete sortirati po prostorijama, tako da kutije u kojima su stvari iz dnevne sobe na primer, možete obeležiti određenom bojom. Ovakvim markiranjem, selidba može biti i zabavna. Boja koja bi obeležavala kuhinju, dala bi do znanja da sa tim kutijama ili vrećama za odlaganje treba postupati pažljivo zbog osetljivog sadržaja koji se nalazi u njima. A dobro je poznato koliko možemo biti senzitivni kada nam se polomi čaša ili tanjir iz omiljenog servisa. 

Takođe, bilo bi dobro dodavati posebnu boju na već obojene kutije kako biste obeležili stvari koje redovno i svakodnevno koristite. Ovde se mogu svrstati s, peškiri, sredstva za ličnu higijenu,peškjiri, viljuške, noževi i sve ostalo što će vam je potrebno ubrzo nakon ulaska u novi stan. Ove stvari će biti prve kada je raspakivanje u pitanju, zbog potrebe da se koriste stalno. Pored boja, obavezno napišite i slovima šta se nalazi u kutijama i tako olakšajte i potencijalnim pomagačima koji vam prave društvo kada su selidbe u pitanju. 

Pripremite novo za upoznavanje sa starim

Neka vaš novi dom pre ulaska obavezno ima nameštaj, ormane i  fioke gde će vaše stvari pronaći mesto. Ovaj deo je interesantan i pre useljenja jer je briga o novom enterijeru uzbuđenje samo za sebe. Novi ambijent biće vaš novi prostor za život. Ukoliko postoji mesto za skladištenje vaših stvari, raspakivanje će ići brže, pogotovo ako vam je sve već sortirano i obeleženo. Raspakivanje treba da bude isplanirano po sobama pa bi boje kojima ste prethodno obeležili kutije i koje su označavale određenu prostoriju sada dobro došle. Odlaganje stvari išlo bi brzo, uštedelo vreme i sprečilo haos od stvari koje ne znamo gde da stavimo. 

Još jedna stvar koju bi trebalo završiti pre nego što smestite sve svoje stvari je čišćenje. Sigurno će vam svaki kutak izgledati urednije i lepše ako ga oribate i uklonite prašinu. Ovo treba uraditi i na starom i na novom mestu jer iza sebe treba sve ostaviti čisto i uredno, a novi prostor isto tako urediti da bude pristojan i besprekoran za život. 

Uspešna selidba izaziva osećaj zadovoljstva kao kad uradite dobro svoj poslovni zadatak, istrčite maraton ili položite ispit. Za sve ovo potrebna je disciplina i dobra organizacija. Tako i za selidbe. Jedna velika obaveza uz dobar plan i male ali značajne savete, olakšaće ovo premeštanje iz jednog okruženja u drugo. 

Mali saveti znače mnogo, zar ne? 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *