Arhitekte i dizajneri koriste brojne alate koji im olakšavaju realizaciju zaplaniranih projekata. Međutim, sa pojavom fotorealističkih 3d prikaza posao u arhitekturi je značajno promenjen i olakšan. Korišćenje 3d rendera poboljšalo je učinak i omogućilo veću profitabilnost i poslovni uspeh arhitektonskim biroima.
Počev od toga što pruža priliku da se privuku novi klijenti, 3d render unapređuje komunikaciju sa već postojećim, i pomaže da se ostvare ambiciozniji arhitektonski ciljevi. Ujedno, ovo je dobar način da se izbegnu brojne greške i problemi, pa samim tim i uštedi novac.
U dugom i kreativnom procesu od ideje do završene zgrade, 3D vizuelizacija je omogućila još i da se greške svedu na minimum, a svi problemi reše brzo i jednostavno. Istraživali smo na koji sve način je 3D rendering promenio modernu arhitekturu i koji je njegov značaj. Pročitajte.
Ušteda novca i vremena
Softveri za 3d arhitektonsku vizuelizaciju u velikoj meri štede arhitektama i vreme i novac. Pored toga što se projekat može dizajnirati (i izraditi) u veoma kratkom roku, svaka promena i svaka greška može se lako ukloniti – na računaru.
Dakle, nema gubitka novca i nepredviđenih troškova, kao što se to ranije dešavalo kada se prati 2d nacrt koji ima neku grešku ili nepravilnost. Čitav proces je brz, čak i kada treba uraditi kompletan redizajn. Sve ovo čini render tehniku izuzetno efikasnom i isplativom. Cena rendera u Srbiji ekvivalentna je kvalitetu arhitektonskih usluga. Klijenti dobijaju jedan potpuno drugačiji uvid u proces dizajniranja enterijera i eksterijera, bilo da je reč o stambenom ili poslovnom prostoru.
Kreiranje realnih i impresivnih prezentacija
3D prikazi enterijera i eksterijera potpuno su promenili svaku arhitektonsku prezentaciju i učinili je impresivnom i realnom. To znači da je svaki projekat prilika da se najtačnije prikažu materijali, boje, teksture i ukrasi koji će se koristiti u stvaranju neke zgrade ili dizajniranju unutrašnjeg prostora. Ovakve prezentacije su sjajan način da se privuku novi klijenti, a a postojeći potupuno zadive i impresioniraju.
Umesto linijskih crteža i skica, arhitekte sada mogu prikazati na jasnom i realnom primeru kakav nameštaj će koristiti, koje tkanine, dekorativne predmete i slično. U suštini, 3d arhitektonska vizuelizacija pruža uvid u to kako će izgledati „gotov proizvod“ i pre nego što su udareni temelji za zgradu.
Uz 3d prikaze, firme danas svojim klijentima, kao i članovima tima, nude tu mogućnost da obiđu prostor pre izgradnje. U pitanju je usluga Virtuelne Realnosti gde klijent može doživeti enterijer (ili eksterijer) šetajući kroz prostor buduće kancelarije ili porodičnog doma. Ovo je svakako nesvakidašnje iskustvo kojim se stiče poverenje klijenata.
Unapređenje komunikacije sa klijentima
Do pre samo neku godinu arhitekte su imale težak i nimalo zahvalan zadatak da svoje ideje i zamisli predstave i približe klijentima samo uz pomoć 2D tlocrta i kataloga. Čak i u međuoperativnoj komunikaciji sa dizajnerima i drugim izvođačima i dobavljačima lako je moglo doći do nesporazuma i nesuglasica. Ljudi ponekad ne znaju kako tačno da opišu šta žele ili im je teško da zamisle kako će projekat na kraju izgledati.
Fotorealistični prikazi su u tom smislu odlično sredstvo sporazumevanja. Umesto dugačkih i ne uvek razumljivih objašnjenja apstraktnih crteža, arhitekte danas jednostavno mogu pokazati nekoliko fotorealističnih slika – bez mnogo detalja i opisa. Klijenti će zapravo umeti da cene ovakve jednostavne a realno prikazane projekte. Najbolje od svega je što će biti sigurni u to šta tačno dobijaju za svoj novac.
Blagovremeno uočavanje grešaka
Preciznost koju omogućava 3D prikaz je odličan način za smanjenje grešaka u dizajniranju i izradi projekata. Činjenica je da i najpažljivije arhitekte ne mogu ostvariti 100% tačnost prilikom pravljenja 2D nacrta i dijagrama. To može biti uzrok nekih problema (i dodatnih nepotrebnih troškova) koji mogu nastati kasnije u toku same realizacije.
Međutim, sve nedoumice i greške mogu se izbeći uz korišćenje 3D rendera. Sva merenja, uglovi, procene obima prostora, razmere savršeno se može reprodukovati u 3D fotografijama i video zapisima. Kada se svi parametri unesu u softver, čak i ako postoji neka greška – ona će odmah biti vidljiva. Samim tim, arhitekte i dizajneri dobijaju priliku da na vreme, štedeći tako novac i poštujući zadate rokove, isprave sve nepravilnosti.
Lakše i jednostavnije upravljanje projektom
U svetlu pravljenja (i ispravljanja) potencijalnih grešaka u dizajniranju, 3D rendering je i više nego dragocen arhitektonski alat. Naime, korišćenje ovog programa omogućava da se sve promene u projektu naprave brzo i lako. Ovo se smatra jednom od najvećih prednosti 3D prikaza. Dok je ranije svaku izmenu moralo ispratiti fizičko fotografisanje ili ručno pravljeni crteži, dizajneri danas mogu jednostavnim klikom da promene svaku pojedinost u projektu.
Osim u arhitekturi, ovaj benefit 3D rendera koriste i agenti nekretnina. Umesto da preuređuju enterijer za svako novo prikazivanje ili fotografisanje nekog stana, kuće ili poslovnog prostora, uneće sve željene promene u program i dobiti novi izgled enterijera.
Veće marketinške mogućnosti
Arhitektonski biroi maksimalno su prigrlili ovu pogodnost 3d rendera. Fotorealistični prikazi projekata su odličan način da se napravi sjajna reklama, katalog ili jednostavno usavrši oglašavanje putem elektronske pošte i društvenih mreža. Klijente koji još razmatraju svoje mogućnosti i nisu spremni da donesu odluku mnogo lakše možete privući ukoliko im pružite korisne informacije na plastičan i realan način.
Zapravo, kada je cilj da se u prvi plan istaknu relevantnost i visoki kvalitet arhitektonskih usluga, e-mejl ili štampani materijal sa projektom prikazanim uz pomoć 3D rendera idealno je sredstvo. Njima se jasno otkriva stil arhitekte, njegova stručnost, kao i vrste projekata kojima se bavi. Kada se ove 3D fotografije iskombinuju sa dobrom ponudom i pozivom na akciju, klijent će lako doneti izbor da stupi u kontakt i možda angažuje firmu.
Sasvim je izvesno da je kvalitetan 3D render moćan i kreativan alat. Pored povećanja profitabilnosti poslovanja, izuzetno je koristan u jačanju marketinških kampanja, unapređenju lojalnog odnosa sa kupcima i, na kraju, u kreiranju pouzdanog brenda.