transport robe

Tekuća 2018. godina odmah je donela novine za prevoznike drumskog saobraćaja. Stalne izmene u zakonu o saobraćaju osmišljene su sa ciljem da unaprede bezbednost i vozača i drugih učesnika u saobraćaju, kao i samih građana. Međutim, pojedine zakonske odredbe, čini se, idu na štetu pojedincima. Da li je kriva država, da li su krivi pojedinci ili su krivi vozači, u to nećemo da ulazimo, ali jedno je sigurno. Svako kršenje zakona podrazumeva i sankcije koje prevoznici moraju da plate.


Kada je reč preduzećima koja obavljaju transport robe svi imaju isti interes, a to je veća zarada bez mnogo rashoda. Profit je najvažniji, ali da bi se delovalo u skladu sa zakonom moraju se ispotovati sve njegove obaveze. U takvim situacijama, pitanje je ko više dobija, a ko gubi. Naime, u Srbiji posluje mnogo preduzeća koje se bave prevozom tereta drumskim saobraćajem, a zahvaljujući njihovom uspešnom polovanju, možemo se pohvaliti u regionu. Međutim, nijedne izmene zakona ne prođu neopaženo, pri čemu je Zakon o prevozu transporta u drumskom saobraćaju od februara ove godine doneo neke novine koje sada moraju da se poštuju, inače slede ogromne novčane kazne.

Da li su izmene opravdane ili ne, da li je država rešena da uzme novac transportnim preduzećima ili je zapravo reč o sprečavanju sive ekonomije i povećanju konkurentnosti naših transportnih preduzeća ostaje da vidimo, ali jedno je sigurno. Danas svaka firma koja se bavi prevozom tereta drumskim saobraćajem mora da poseduje licencu za prevoz tereta. Dobijanjem licence svako preduzeće koje se bavi transportom robe biće licencirano, a samim tim i industrija transporta.

transport rpbe 1

Kako su se firme za transport robe snašle sa dobijanjem licence?

Dobijanje licence za transport robe nije nimalo lako. Naime, izmena Zakona o prevozu tereta u drumskom saobraćaju učinila je da se preduzeća u kratkom vremenskom roku snađu i dobiju licencu. Kratak vremenski rok zahtevao je repavanje brojnih pitanja, a da bi nastavie da posluju firme su morale da vode bitku sa ogromnom administracijom i da pritom reše sve probleme koji idu uz pribavljanje licence. Oko 500 firmi je uspelo da nabavi licencu za dalji rad, a pošto su naše firme orijentisane na inostrano tržište neophodno je bilo pribaviti licencu za transport robe na međunarodnom nivou.

Koliko god da su izmene Zakona o prevozu tereta u drumskom saobraćaju donele peripetija, one su osmišljene sa ciljem da se zaštite korisnici usluga, ali i preduzeća od nelojalne konkurencije. Međutim, najvažniji cilj ovih izmena jeste povećanje zaposlenosti u ovoj oblastii i ojačavanje ekonomije. Firme su se snašle kako je ko stigao, neke su odjednom rešile pitanje licence, a neke još uvek traže način kako licencu da dobiju.

U svakom slučaju, iako je država rešena da uskladi propise sa propisima koje nalaže Evropska unija, naši preduzetnici se baš i nisu usaglasili sa propisima. Malo vremena bilo je potrebno da se reše brojna administrativna pitanja, pojedine firme nisu uspele da idu u korak sa promenama, ali ima onih firmi koje su odjednom uspele da prebrode sve birokratske prepreke. Neko je malo više, a neko malo manje sposoban, ipak da bi se snašao u biznisu svaki preduzetnik mora da se suoči i sa brojnim rizicima kako bi stigao do uspeha.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *