Mnogo dama sanja o tome da otvori sopstveni kozmetički salon i pokaže svoje veštine. Prilikom otvaranja kozmetičkog salona na tržištu lepote trebalo bi proučiti stanje konkurencije, zatim potrebne opreme i profitabilnosti usluga, kao i izvršiti razne proračune. Procedura započeta od nule nije ni malo naivna, a osnovna začkoljica je da li otvranje kozmetičkog salona može biti isplativo.
Kakav salon otvoriti
Pokretanje sopstvenog kozmetičkog salona može biti izvršeno na različite načine. U skromnom okruženju troškovi će biti niži. Jednostavnije usluge manikira i pedikira za salone nasuprot širem opsegu ponuda, biće prihvatljivije cenovno i privlačiće šire narodne mase. No, ukoliko kozmetički salon poseduje prestižno uređen prostor, usluge vezane za kosu, nokte i celokupno telo, kao i najraznovrsnije kozmetičke procedure zahtevaće veća ulaganja ali će imati i veću mogućnost zarade.
Premium kozmetički saloni u Beogradu ili drugom gradu, namenjeni bogatijem stanovništvu i skoncentrisani na ekskluzivne usluge najkvalifikovanijih mastora zahtevaće najveća ulaganja. Uz profesionalne stiliste i zahtevne kozmetičke poduhvate ovakvi saloni moraju imati zonu parkinga za VIP klijente.
Prostor i kozmetički saloni
Odabir prostora za iznajmljivanje prilikom otvaranja kozmetikog salona trebalo bi biti prikladno njegovoj nameni. Radi bolje profitabilnosti veoma je bitno obratiti pažnju na procenat prolaznosti ljudi, gustini saobraćaja, koliko je deo grada gde se lokal nalazi naseljen i da li u toj zoni postoje ciljne grupe, zatim, da li je dostupna pešačka zona i gde se nalazi konkurencija. Prostor za kozmetički salon trebao bi imati dobar vodovodni sistem, ventilaciju i klimatizaciju, pomoćne prostorije, čekaonicu, opremljen toalet, glavne prostorije za svaku kozmetičku oblast i tako dalje. Kozmetički saloni da bi započeli sa svojim radom trebaju najčešće dobiti odgovarajuću dozvolu.
Spremna dokumentacija i usklađenost sa sanitarnim normama osnovno je za kozmetički salon kako bi rad mogao biti neometan i bezbedan. Tokom manikira i pedikira može doći do prenošenja raznih gljivičnih obolenja, a tokom masaža i kozmetičkih tretmana javlja se sklonost ka alergijama i raznim negativnim reakcijama. Kozmetički saloni moraju se redovno iz tog razloga dezimfikovati i imati pouzdano osoblje za sve vrste usluga. Prestižni kozmetički saloni uspešno se pridržavaju svakih normi imajući profesionalno osoblje, najkvalitetnije proizvode i opremu potrebnu za komplikovane tretmane i zahvate. Dobar imidž mami klijente.
Profitabilnost kozmetičkih salona
Da biste uvideli koliko je potrebno da uložite u otvaranje kozmetičkog salona i kolika će biti vaša zarada morate uzeti u obzir mnogo segmenata. Zakupljen prostor, troškovi opreme, radno osoblje, kvalitetna kozmetika, celokupan nameštaj, praćenje trendova i tako dalje, za investiranje može biti od značaja. Da li će kozmetički salon biti isplativ zavisi i od oglašavanja i dostupnosti ciljnih grupa.
Profitabilan kozmetički salon obezbeđivaće širok opseg usluga. Što je veće ulaganje to će sigurno biti veća zarada. Dobrobit u poslovanju biće izražajna uz dobar poslovni plan i izvanredne kvalifikacije zaposlenog osobolja. Dobri masažeri, frizeri i šminkeri traženi su u kozmetičkoj oblasti. Prateći najnovije trendove ovi majstori iz kozmetičkih salona stiču veći profit. Prilikom izbora radnika treba se voditi ljudima koji su raspoloženiji, komunikativni, vedri i koji vole svoj posao kako bi mogli privući svojom harizmatičnošću što više mušterija.
Uz dobru ličnu procenu kozmetički saloni sigurno mogu biti izuzetno isplativ posao. Prijatna atmosfera, povoljne cene i briga o telu ne može a da nema pozitivan uticaj na veliki broj umornih žena.