Vulkanizer zamena guma

Nakon kupovine polovnog vozila novi vlasnik najčešće odmah poseti svog mehaničara zbog obavljanja takozvanog velikog servisa, tj. zamene kaiševa, tečnosti u motoru i filtera. Ova radnja praktikuje se zbog najčešće nemanja pouzdane informacije o prethodnim servisnim intervalima pogotovo ukoliko je vozilo stiglo iz uvoza.

Međutim isto tako značajna informcija treba da bude i ona o statusu guma koje ste dobili na vozilu. Neispravne, dotrajale ili oštećene gume mogu biti opasne, a vožnju učiniti nebezbednom. Upravo zato ovim tekstom želimo da vam ukažemo na šta treba da obratite pažnju kada su u pitanju gume pre nego krenete u vožnju sa vašim novim ljubimcem.

Neke informacije možete dobiti sami „čitanjem“ oznaka utisnutih na bočnim stranama guma ali do pouzdanog odgovora da li su gume za zamenu ili ne, možete doći tek nakon pregleda guma od strane stručnog vulkanizera. Renomiran servis za popravke i zamenu guma vulkanizerbeograd.rs  savetuje obaveznu proveru guma pre početka zimske odnosno letnje sezone.

1. ZAMENA GUMA ZBOG NEISPRAVNOSTI

Neki od elemenata koji ukazuju na neispravnost gume mogu biti očigledni, pre svega treba proveriti da li su na vozilu ugrađene gume istog tipa i dimenzija. Zakon nalaže da da je obavezno korišćenje istih guma na istoj osovini ali svakako najbolje rešenje je da sve četiri gume budu identične, po tipu i dimenzijama.

Prostim vizuelnim pregledom može se konstatovati i da li su gume ravnomerno trošene odnosno da li šare na gaznom sloju imaju i dalje zadovoljavajuću dubinu. Ovo je od posebnog značaja kako bi osnovna funkcija gume bile održana, a to je istiskivanje suvišne vode sa asfaltne podloge uz osiguravanje pouzdanog kontakta točka i podloge na mokrom putu. Međutim neke karakteristike koje ukazuju na neispravnost gume mogu biti otkrivene tek nakon detaljnog pregleda kod vulkanizera.

Neravnomerno trošenje ili deformacije gume nastale usled dugog stajanja ili vožnje sa neodgovarajućim pritiskom vazduha u gumama četo nisu vidljive već se mogu konstatovati tek na mašini za balansiranje. Svaki nedostatak koji se ne može otkloniti zahteva hitnu zamenu neispravne gume.

2. ZAMENA GUMA ZBOG OŠTEĆENJA

Mehanička oštećenja na gumi najčešće nastaju zbog udara gume u ivičnjak ili oštre ivice udarne rupe nastale na kolovozu. Oštećenje koje pri tom nastaje može biti u vidu posekotina koje se u određenim slučajevima mogu sanirati metodom vulkaniziranja.

Drugi vid mehaničkih oštećenja su izbočine ili „baloni“ koji nastaju na mestu gde je usled udara došlo do deformacije strukture materijala od kojeg je guma napravljena. U ovom slučaju nikakve popravke nisu moguće te je takvu gumu kao oštećenu i potencijlano opasnu potrebno odmah zameniti drugom, istog tipa i dimenzija.

3. ZAMENA GUMA ZBOG STAROSTI

Gume koje su prešle veliku „kilometražu“ imaju istrošen gazni sloj, a dubina šara postaje premala da bi funkcionalnost gume bila održana. Danas neki proizvođači u gazni sloj ugrađuju trake od tvrde gume koje postaju vidljive kada dođe do prekomernog trošenja gaznog sloja. Kod letnjih guma  granična vrednost za ovaj marker predstavlja dubina šare od 1.6mm.

Guma čija je šara ispod ove vrednosti više nije za korišćenje i potrebno je da posetite vulkanizera kako bi izvršio zamenu iste. U slučaju guma predviđenih za korišćenje u zimskim uslovima i vožnje po putevima prekrivenih snegom minimalna dubina šare iznosi 4mm što predstavlja i graničnu vrednost pojave markera za istrošenost ukoliko imate gume čiji ih proizvođač ugrađuje.

Drugi parametar koji se značajno menja usled starosti gume je njena elsatičnost, naime dotrajala guma postaje previše tvrda i počne da se ponaša kao da je plastična što njeno korišćenje čini nebezbednim pa je i takvu gumu potrebno zameniti bez oklevanja.

Naš vulkanizer za preporuku je Branko & Rade koji će vas posavetovati da li treba da zamenite gume i ako treba to uraditi na licu mesta.

 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *