Otvorili ste restoran, radionicu, ili frizerski salon ali ne znate kako da potencijalni klijenti čuju za vas? Onda bi trebalo da razradite marketinšku strategiju. Mogućnosti za prezentaciju vašeg posla su brojne: od društvenih mreža, preko različitih tipova reklamnog materijala. Ukoliko vaš posao može zainteresovati širok krug klijenata, onda flajeri mogu biti deo rešenja.
Da li flajeri i dalje privlače pažnju potencijalnih klijenata
Flajeri u cilju marketinške promocije se koriste već decenijama. I upravo zbog toga se postavlja pitanje koliko su oni danas efikasni u vremenu kada smo zatrpani reklamama i informacijama? Za početak, flajeri su dosta povoljni, samim tim možete ih podeliti velikom broju ljudi. Iz tog razloga povećava se šansa da pronađete kijente. Ukoliko flajer dospe do osoba kojima je potrebna vaša usluga, postoji velika šansa da ćete im privući pažnju. Zato je bitno da budete u toku gde bi vaša ciljna grupa mogla biti u određenom momentu. Ukoliko su na primer planinari vaša glavna grupa kupaca, bilo bi odlično da ispratite događaje koje oni posećuju i udelite im flajer na kom će, recimo, rančevi za planinarenje biti na popustu. To će vam sigurno napraviti zadovoljavajući promet, a koštaće vas vrlo malo.
Prema istraživanjima, bez obzira na prisustvo drugih oblika marketinga, flajeri su i dalje idealni ukoliko pružate uslugu koja je potrebna velikom broju ljudi. Ekonomija je na strani flajera pa se iz tog razloga štampanje i deljenje flajera isplati ukoliko želite da promovišete restoran brze hrane, radnje poput vodoinstalatera, bravara, radnje za hemijsko čišćenje itd.
Obratite pažnju na dizajn flajera
Jedini način da flajeri privuku potencijalnog klijenta jeste da ga zainteresujete da pročita isti. Iz tog razloga postoje određena pravila kada su flajeri u pitanju. Pre svega, važno je da flajeri vizuelno izgledaju privlačno. Ako nemate ideju kako biste dizajnirali flajere i koje biste boje izabrali, angažujte profesionalce. Na osnovu vašeg opisa čime se bavite i šta želite na flajeru da predstavite, dizajneri će pronaći idealan dizajn za vaše potrebe.
Pored dizajna, važan je i tekst. Preporuka je da bude što manje teksta, jer će malo ko imati vremena i strpljenja da čita ukoliko je čitav flajer ispunjen tekstom. Međutim, poželjno bi bilo da istaknete cene svojih usluga. To je nešto što će sigurno interesovati potencijalne klijente.
Deljenje flajera – razradite strategiju
Kada dobijete flajere, važno je da napravite strategiju gde bi trebalo da ih delite. Najbolje bi bilo da se fokusirate na bližu okolinu, jer su tako veće šanse da vas nakon dobijanja flajera neko i poseti. Pored toga, imate mogućnost da ostavljate flajere u poštanske sandučiće okolnih zgrada.
Ukoliko se odličite da delite flajere, onda izaberite osobu koja će svojim stavom privući ljude da zastanu i uzmu flajer. Takođe, takva osoba bi trebalo da bude dovoljno elokventna i da može da ukratko objasni šta se nalazi na flajeru. Poželjno bi bilo da može da predstavi neke akcije koje nudite, jer to može ostaviti pozitivan utisak.
Flajeri – cena štampanja
Štampanje flajera je uglavnom povoljno. Međutm, cene se mogu razlikovati od štamparije do štamparije. Zato je najbolje da pre odluke gde ćete ih štampati ispitate tržište i tako pronađete najbolji odnos cene i kvaliteta. Takođe, cena zavisi i od toga da li angažujete dizajnera koji će napraviti originalni tip flajera, ili ćete iskoristiti neki šablonski, ili ćete sami kreirati. Naravno, najskuplja je svakako prva opcija.
Flajeri još uvek imaju veliki značaj u marketingu. Pre svega, za kratko vreme možete dobiti odštampane flajere. A nakon podele možete videti i rezultate reklame. Ukoliko se pokaže kao uspešno, vrlo lako možete odštampati i podeliti još.