Ukoliko ste među onima koji su svoju poslovnu ideju realizirali na način da ste se već registrirali kao pravno lice te krećete u pravi biznis, možda je pravo vreme da se posavetujete kako najlakše voditi posao od kuće.
Ako vam je potreban samo jedan ured ili manji poslovni prostor koji već imate kod kuće, to znači brojne uštede. Nema skupoga najma poslovnoga prostora, nema posebnih priključaka i naplaćivanja režija, ali isto tako nema prometne gužve, pretrpanih tramvaja, autobusa koji kasne prilikom odlaska do ureda. Sve vam to omogućava više vremena za vaše poslovno napredovanje! Stoga sledi nekoliko saveta kako ne biste pogrešili u samim početcima vođenja biznisa od kuće!
Ograničite privatno i poslovno vreme
Voditi biznis od kuće znači biti spreman žrtvovati deo dana u vođenje poslovnoga života koji tada isključuje privatni. Većini se bude teško priviknuti na samim početcima na to da su kod kuće, čuju glasove svoje zaigrane dece ili su se setili da trava nije pokošena, ručak nije do kraja skuvan, postoji mogućnost da će naići gosti pa treba maknuti stvari ispred podruma ili napraviti kolač.
No, ukoliko ste se odlučili voditi biznis od kuće, tada kao i u uredima u kojima bi ispred vas bio šef ili nadzornik, trebate se koncentrirati na posao te odraditi zadatke koje ste predvideli za taj dan. Zbog toga je važno izrađivati nedeljne planove koji će regulirati vaše poslovne obaveze, ali ostavljati vam vreme da uživate u sopstvenoj kućnoj atmosferi.
Organizirajte kućni ured
Kao i svaki drugi posao i svoj biznis morate smatrati veoma ozbiljnim kako bi i vas vaši budući klijenti smatrali ozbiljnom tvrtkom. Zato kao svoju prvu stavku i prioritet stavite organiziranje kućnoga ureda. Izaberite postojeću radnu sobu ili kakav drugi veći ili manji prostor koji vam stoji na raspolaganju te ga uredite u stilu koji će najbolje prezentirati vas i vašu misiju. Ali, pri tome pazite da vaš ured ima i ozbiljnost, odnosno sve sadržaje koji se od jednog poslovnog subjekta očekuju.
Neka na zidu stoji vaš plakat/moto/logo koji će privući pozornost klijenta odmah pri ulasku. Osim toga, neizostavni sadržaji moraju biti prostrani radni stol, prostor za klijente u kojemu ćete im moći ponuditi da sednu i pričekaju ili poslušaju vašu detaljniju ponudu. Ne zaboravite da biznis od kuće može imati i svoje mane, pogotovo ako imate malu decu te pazite kako bi vaš ured zaista ostao ured u kojemu ćete pohranjivati dokumentaciju, imati spremne materijale te urednu administraciju.
Neizostavna oprema
Čime god se vi bavili očekuje se da kao pravni subjekt koji pruža usluge ili se bavi prodajom imate neke od neizostavnih sadržaja po pitanju informatičke opreme. Većina poslovanja danas se obavlja i dogovara online komunikacijom te zato morate imati službenu mail adresu, veoma često i web stranicu te naravno osobno računalo ili laptop.
Kako biste svojim klijentima mogli omogućiti što brže potpisivanje i sklapanje ugovora ili uručiti im račun, napraviti ponudu, morate imati printer i to onaj multifunkcionalni. Zatrebat će vam i skener i kopirka, a nitko vas ne bi shvaćao ozbiljno kada biste mu rekli da mora pričekati 10 minuta dok vi odete do najbliže fotokopiraonice.
Isto tako, printanje razne dokumentacije u uredu olakšava i vama poslovanje te jest njegov neizostavni dio. Naš savet je da pazite na troškove i budete racionalni – ne trošite papire kada to ne treba, pazite na potrošnju struje, ali i na kupnju uređaja. Jedna od čestih pogrešaka kod poduzetnika početnika jest ona kod kupnje printera. Ne obraćaju pozornost na njihovu potrošnju i zamjenu tonera kada se potroše. Stoga vam preporučamo P1102 tonere koji dolaze u niskim cijena, a s velikim brojem ispisa.
Biznis od kuće pun je prednosti, samo ih prepoznajte na vreme i budite organizirani! Vaše vreme i trud sigurno će se isplatiti.