Omladina u Srbiji najviše čitala vesti preko svojih mobilnih telefona kao glavnog sredstva informisanja tokom 2021. godine.

Čini vam se da u poslednje dve godine provodite više vremena na telefonu nego ranije? Skrolujete satima čitajući zanimljive naslove vesti? Neprestano imate potrebu za novim informacijama? Ukoliko je vaš odgovor na ova pitanja potvrdan – niste usamljeni.

Krovna organizacija mladih Srbije (KOMS) sprovela je istraživanje o položaju i potrebama mladih u Srbiji. Između ostalog, načinu informisanja mladih osoba. Dobijeni rezultati bili su očekivani. Najveći broj omladine informiše se putem interneta.

Telefon – omiljeno sredstvo informisanja

Da li i vi spadate u 98,4 odsto mladih kojima je telefon glavni uređaj za informisanje? Verovatno jeste, s obzirom da je broj onih koji čitaju vesti preko onlajn portala porastao za 5 odsto u odnosu na 2018. godinu. Takođe je veliki broj omladine koja se informiše koristeći laptop računare, iako manji u odnosu na prethodni period. 

Da li mladi čitaju štampu

Sve je manje onih koji vesti prate preko televizora, desktop računara, a najmanje je mladih koji koriste štampane novine kao sredstvo informisanja. Moguće je da se ni sami ne sećate kada ste poslednji put kupili štampane novine. Zapitajte se i kada ste poslednji put u gradskom prevozu videli osobu svojih godina sa dnevnim novinama u rukama.

Oni koji čitaju štampu saglasni su po pitanju dnevnih novina koje čitaju. Međutim, koliko često kupujete štampana izdanja novina? Čak 60 odsto omladine ne čita vesti u štampi, što nije iznenađujuće ako stanemo i pogledamo mlade ljude u svojoj okolini.

Kako i koliko se mladi informišu

Iako se većina omladine informiše putem telefona, zanimljivo je da čak dve trećine ispitanih nema instalirane njuz aplikacije (aplikacije za vesti) na svojim pametnim uređajima. Svi oni radije posećuju direktno sajtove portala.

Da li posećujete informativne sajtove svakodnevno jednom ili više puta? Ili ste među onima koji se informišu tek nekoliko puta nedeljno, pa čak i ređe? Ukoliko čitate vesti nekoliko puta nedeljno ili ređe, odgovorili ste isto kao i više od 50 odsto ispitanika.

Iako je televizija sve manje popularna među mladima, ipak nije zanemarljiv. Oni koji prate televizijske kanale, uglavnom su većinski saglasni po pitanju informativnih TV stanica koje gledaju. Što se tiče samog televizijskog programa, mladi najviše uživaju u filmskim i dokumentarnim kanalima.

Mladi i lažne vesti

Da li vam se nekada desilo da pročitate neku vest ili samo naslov i da pomislite – nema šanse da je ovo tačno? Vesti koje se smatraju lažnim su prisutne, a čak 80 odsto mladih smatra da ume da ih prepozna kada ih vidi. Može delovati da su mladi nezainteresovani za dešavanja i svet oko sebe, ali istraživanje pokazuje da ih nije lako prevariti. 

Da li su društvene mreže važne za informisanje

Bitno sredstvo informisanja tokom 2021. godine bile su i društvene mreže. Da li ste među onima koji proveravaju njuzfid na Instagramu i Fejsbuku čim otvorite oči ujutru? Čak 90 odsto mladih ima profile na obe pomenute društvene mreže. 

Mladi, između ostalog, neretko čitaju vesti u objavama na društvenim mrežama. Iako bi se očekivalo da omladinu više interesuju kombinacije različitih multimedijalnih sadržaja u jednoj vesti, istraživanje je pokazalo drugačiju sliku. Omladini je najbitniji sadržaj i tema pri odabiru teksta koji će čitati.

Zaključak

Možemo zaključiti da su mladi tokom 2021. godine bili i te kako informisani. Jedino što se menja vremenom je sredstvo informisanja. Znate da je omladina ta koja prva isprati sve nove trendove, pa ni sam način praćenja vesti nije izuzetak.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *