communication partners

Kako je konkurencija na tržištu sve veća i veća, bez obzira na industriju u kojoj se nalazite teško je napraviti i predstaviti novi proizvod čiji će uspeh biti zagarantovan. Kako osmisliti proizvod koji će odgovarati potrebama potrošača, kako ga prezentovati, a kako reklamirati i gde su samo neka od pitanja koja kompanija mora da uzme u obzir pre nego što finalizira proizvodnju noviteta koji planira da izbaci na tržište.

Analiza tržišta i potencijalnih kupaca

Pre nego što počnete da planirate lansiranje proizvoda, bitno je da dobro definišete svoju ciljnu publiku. Analizirajte tržište kako biste dobili detaljne demografske informacije, podatke o njihovim svakodnevnim potrebama i potrošačkim navikama. Ovo istraživanje će vam pomoći da razvijete, ne samo plan promocije, već i sam prozivod.

Dizajn proizvoda

Naime, mnogi proizvodi dožive neuspeh na tržištu zbog manjka potrebe za istim. Iako je njihov kvalitet možda na zavidnom nivou, funkcionalni nedostaci ih mogu ostaviti u senci praktičnijih proizvoda. Kao jedan od novijih primera ističe se kompanija Philip Morris koja je nedavno svojim korisnicima predstavila najnovije verzije svog inovativnog uredjaja IQOS 3 i IQOS 3 Multi. Redovno prateći ponašanje i komentare svoji korisnika, uvideli su koje su njihove svakodnevne potrebe i dizajnirali proizvode koji je odgovorio na trenutne nedostatke.

Prodaja i marketing

Bitno je imati i u vidu gde se vaši kupci kreću, kako u stvarnom tako i u virtuelnom svetu. Upravo ovo saznanje će vam pomoći da odredite i idealno mesto za prodaju proizvoda. Recimo, veća je verovatnoća da će prodavnica sportske opreme doživeti uspeh u blizini sportskog centra, ili da će knjižara profitirati ukoliko se pozicionira pored škole.

Isto važi i za marketing – već nam je dobro poznato da se televizijske reklame menjaju u zavisnosti od programa tokom kog se emituju, pa tako tokom fudbalske utakmice vidimo mnogo više reklama za pivo, dok se u pauzama kulinarskih emisija emituju reklame supermarketa i aktuelnih popusta na životne namirnice.

Cena

Izuzetno je teško proceniti potrošačke navike vaših potencijalnih kupaca, ali kako biste bili sigurni da im vaš proizvod nije preskup, bitno je da dobro profilišete model personu. To možete uraditi tako što ćete pokušati da zaključite kojim zanimanjima se bave, koja je prosečna plata u njihovoj delatnosti, u kojim regijama zemlje žive, prosečan broj ukućana, itd. Svi ovi podaci omogućiće vam da bliže definišete kupovnu moć vaših kupaca i odredite cenu koju će biti spremni da plate za vaš proizvod.

Lansiranje proizvoda

Nakon što ste sigurni da imate pred sobom pravi prozivod, prvo predstavljanje i sam datum lansiranja moraju biti dobro isplanirani kako bi potencijalni kupci na prvu loptu razumeli vašu poruku. Cilj promocije je da edukuje ljude i pokrene diskusiju o novom proizvodu. Zavisno od industrije, potencijalnih kupaca i samog proizvoda će se formirati i plan promocije, a neke od univerzalnih ideja su:

– Kreiranje novog sajta ili stranice na postojećem firminom sajtu posvećene definisanju specifikacija proizvoda.

– Objava PR članaka u relevantnim medijima, kako u print tako i online verziji novina.

– Objava na društvenim mrežama, kako na profilima tako i u relevantnim grupama.

– Promocija proizvoda pre same prodaje gde će korisnici moći uživo da se upoznaju sa funkcionalnostima.

– Pojavljivanje i prezentacija na izložbama gde će se pojaviti vaši potencijalni kupci, ali i kompeitori.

Nakon lansiranja proizvoda

Iako mnogi misle da je predpromocija najvažnija faza lansiranja novog proizvoda, ono što dolazi nakon što se on nađe u prodaji je jednako važno. Iako vam se možda učinilo da su ljudi dobro reagovali kada ste im prvi put predstavili ideju, potreban im je dalji podstrek da ga i kupe. Nastavite sa promocijom na online portalima i društvenim mrežama kako vaš proizvod ne bi ostao zatrpan ispod gomile novih koji se konstantno pojavljuju i kradu vaših 5 minuta.

Takođe, osnujte korisničku podršku koja će biti tu da odgovara na sva pitanja, ali isto tako i zapisuje potencijalne komentare i sugestije, jer se možda baš u njima krije ideja kako unaprediti postojeći prozivod ili pak dizajnirati potpuno novi.

Kontinuirani rad na promociji je od vitalnog značaja, upravo zbog ozbiljne konkurencije koja se nalazi u svakoj industriji. Onog momenta kada zaboravite na promociju određenog proizvoda, zaboraviće i vaši kupci, bez obzira na lojalnost koju su izgradili prema vašoj kompaniji.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *