Radno okruženje se premestilo u domove i sve više ljudi provodi svoje radne dane u udobnosti sopstvenog doma. Kako je za rad od kuće neophodno imati prostor za rad koji će biti predodređen samo za ovo, postoji nekoliko pravila koje morate poštovati ukoliko želite da imate odgovarajuću kancelariju.
Glavni razlog zbog kog će vam biti potreban prostor u kom ćete raditi jeste što se često ne zna granica između privatnog i poslovnog, kako kada je u pitanju prostor ali i vreme koje posvećujemo poslu i privatnim obavezama. Ovo će vas učiniti produktivnijim i pomoći vam da na vreme obavite sve neophodne poslove.
Kutak za rad
Bez obzira na veličinu vašeg doma, sigurno postoji prostor, koliko god on bio mali ili veliki, koji možete da pretvorite u kutak za rad. Iako se smatra za luksuz imati odvojenu kancelariju, ukoliko imate prostora da u sobi koju ne koristite stalno postavite sto i stolicu, ovo je najbolje rešenje kako biste imali potreban mir.
Sa druge strane, ukoliko nemate višak prostora, možete da napravite radni prostor bilo gde. Imajte na umu da prostor u kom ćete raditi ne sme da bude frekventno mesto gde vaši ukućani često prolaze ili borave kako vas ne bi ometali.
Dobro osmišljen prostor za rad
Kada odredite prostor za obavljanje posla, neophodno je da dobro promislite o njegovoj organizaciji i rasporedu. Za početak, razmislite koje sve elemente želite da uključite u radni prostor kako biste znali sa čime sve raspolažete. Na osnovu toga osmislite najbolji raspored koji će vam omogućiti ubacivanje svih neophodnih stvari ali i dovoljno slobodnog prostora kako biste izbegli stvaranje gužve.
Naposletku, obratite pažnju na funkcionalnost prostora i pobrinite se da su vam sve stvari koje često koristite blizu vas kako biste mogli neometano da obavljate posao.
Budite dobro opremljeni
Kako biste mogli da obavljate posao od kuće, neophodno je da vaša kancelarija bude opremljena svim potrepštinama koje su vam potrebne. Na prvom mestu se nalaze računar i ostale komponente koje su imperativ i osnovno sredstvo za rad. Pobrinite se i da obezbedite dobru internet konekciju kako biste uvek imali jak signal bez prekida.
Pored toga, dodatna oprema poput skenera i štampača će vam uvek dobro doći, te obezbedite propratni materijal kao što su adekvatni toneri za štampače i papir za štampanje kako biste uvek bili spremni.
Kako biti fokusiran
Najveći izazov kada je rad od kuće u pitanju jeste održavanje fokusa na ono što treba da uradite. Komfor koji nam pruža dom nas često navodi da se opustimo i zaboravimo na posao i tako se jedna kratka pauza pretvori u nekoliko sati van posla. Kako biste zadržali fokus na poslu, napravite radnu tabelu u kojoj ćete voditi beleške o svemu što treba da uradite.
Ovo vam može pomoći da unapred isplanirate radni dan i nedelju kako biste uvek znali koliko posla imate za taj dan. Motivacione poruke na zidu i na radnom stolu takođe mogu da vam poguraju volju u momentima kada ona popusti.
Udobnost na prvom mestu
Rad od kuće je sinonim za udobnost, ali mnogi se odlučuju za korišćenje nameštaja koje nije određeno za dugo sedenje. Upravo zato je neophodno da investirate u nameštaj koji je ergonomičan i funkcionalan kako bi vam pružio pravu podršku i omogućio udoban i prijatan rad tokom celog dana. Za početak će vam biti potrebni sto i stolica i obratite pažnju da oni odgovaraju vašoj visini, da je veličina stola dovoljna za svu vašu opremu i da je ovaj nameštaj na pravoj poziciji u prostoru.
Kućna kancelarija je sastavni deo modernog čoveka i svako ima jedan mali radni kutak u svom domu. Upravo zato je neophodno znati kako organizovati ovaj prostor i kako ga učiniti prijatnim i profesionalnim kako biste bili uspešni u svom poslu.