Kroz istoriju, određeni parfemi su se izdvojili ne samo po svom jedinstvenom mirisu, već i po neobičnoj popularnosti među potrošačima širom sveta. Ovi parfemi su postali kultni, prepoznatljivi simboli elegancije, stila i sofisticiranosti. Evo pregleda top 5 najprodavanijih parfema ikada koji su ostavili neizbrisiv trag u industriji parfema.
1. Chanel No. 5
Chanel No. 5, kreacija Coco Chanel i parfimera Ernesta Beauxa, lansiran je 1921. godine i brzo je postao sinonim za luksuz i ženstvenost. Ovaj legendarni parfem poznat je po svojoj složenoj floralnoj i aldehidnoj kompoziciji, sa notama jasmina, ruže, sandalovine i vanile. Chanel No. 5 je više od parfema; to je ikona koja simbolizuje prestiž i bezvremensku eleganciju.
2. Shalimar od Guerlaina
Shalimar, lansiran 1925. godine od strane Jacquesa Guerlaina, inspirisan je ljubavnom pričom između cara Shah Jahana i princeze Mumtaz Mahal, za koju je izgrađen čuveni Taj Mahal. Sa svojim bogatim orijentalnim notama vanile, smole, jasmina i ruže, Shalimar predstavlja jedan od prvih orijentalnih parfema na tržištu i nastavlja da bude omiljen među ljubiteljima parfema.
3. Eau de Cologne od 4711
Original Eau de Cologne, kreiran od strane Giovannija Maria Farine i lansiran 1709. godine, predstavlja jedan od najstarijih parfema koji se još uvek proizvodi. Sa svojim osvežavajućim citrusnim notama, 4711 je klasičan miris koji je preživeo vekove, nudeći jednostavnost i svežinu koja privlači muškarce i žene podjednako.
4. L’Air du Temps od Nina Ricci
Lansiran 1948. godine, L’Air du Temps od Nina Ricci predstavlja simbol nade i nove ere nakon Drugog svetskog rata. Ovaj parfem sa notama karanfila, ruže, jasmina i sandalovine poznat je po svojoj eleganciji i ženstvenosti, a prepoznatljiva bočica sa dve ukrštene golubice simbolizuje mir.
5. CK One od Calvina Kleina
CK One, lansiran 1994. godine, bio je jedan od prvih uniseks parfema koji je postigao globalni uspeh. Sa svojim osvežavajućim notama zelene čaje, papaje i bergamota, CK One je postao simbol mladosti, slobode i buntovništva 90-ih godina, privlačeći mlađu generaciju svojom inkluzivnošću i pristupačnošću.